روزنامه النهار به نقل از يك ديپلمات ارشد اروپايي از احتمال حمله رژيم صهيونيستي به لبنان خبر داد و به نقل از اين مقام ناشناس نوشت: اسراييل با سوء استفاده از تغيير و تحولات سياسي در لبنان، حمله گسترده اي را عليه اين كشور شروع مي كند.

در عین حال پیگیری های خبرنگار ایرنا در بیروت حاکی است که مشورت های داخلی و خارجی برای سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت جدید ادامه دارد تا بتواند با تهدیدات خارجی به خصوص تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

در همین راستا ' میشل سلیمان ' رییس جمهور لبنان طی تماس تلفنی جداگانه ای با ' عبد الله بن عبد العزیز ' پادشاه عربستان و ' احمد بن خلیفه آل ثانی ' امیر قطر در خصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و همچنین وضعیت کنونی منطقه گفت وگو کرد.

از سوی دیگر به نوشته النهار، بسیاری از مسؤولان کشورهای خارجی به برخی فعالان حزبی و سیاسی توصیه کردند که وضعیت داخلی لبنان را استحکام بخشیده و مشکلات پیش روی ' نجیب میقاتی ' نخست وزیر جدید برای تشکیل دولت را از بین ببرند تا بتواند مقابل تهدیدات روز افزون از جمله اهداف رژیم صهیونیستی علیه لبنان بایستد.

روزنامه ' الجمهوریه ' هم روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: ' طه میقاتی ' برادر نجیب میقاتی اخیرا به دمشق سفر کرده و با برخی مسؤولان بلند پایه سوریه دیدار و در خصوص خنثی سازی موانع پیش روی دولت میقاتی و شروط سخت برخی احزاب گفت وگو کرده است.

همچنین طه میقاتی در خصوص نتایج مشورت های خود با مسؤولان اروپایی پیرامون موضع نخست وزیر جدید نسبت به آینده لبنان و موضع تند اتحادیه اروپا و آمریکا درباره روابط میان دادگاه حریری و قطعنامه های بین المللی درباره بیروت طی سفر خود به چند کشور اروپایی، با مقام های سوری گفت وگو کرده است.

بعد از اعلام گروه ۱۴ مارس مبنی بر عدم مشارکت در دولت آینده، نجیب میقاتی نخست وزیر جدید به مرحله پایانی مشورت های خود با احزاب مختلف گروه ۸ مارس نزدیک شده است و خبرها حاکی است مشکلات داخلی برای تقسیم مناصب وزارتی نیز پایان پذیرفته است و اعلام تشکیل دولت بسیار نزدیک است.