به گزارش افکارنیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت: فتوای مبلغ عربستانی در خصوص " جهاد نکاح " در سوریه همچنان با اقبال برخی افراد در کشورهای عربی به ویژه تونس روبرو است.

گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که تعدادی از دختران تونسی از طریق شبکه‌های به وجود آمده به سوریه سفر می‌کنند تا با برآوردن نیازهای جنسی نیروهای تروریستی در این کشور جهاد نکاح را انجام دهند.

البته گفته می‌شود که برخی از این افراد برای به دست آوردن پول به سوریه سفر می‌کنند.

خانواده‌های تونسی از ربوده شدن دختران جوانشان و فرستادن آنها به سوریه خبر داده بودند به طوری که دادستان کل تونس مجبور شد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کند.

در اولین اعتراف یک مسئول رسمی در تونس عثمان بطیخ، مفتی تونس اعلام کرده بود که دختران این کشور برای شرکت در جهاد نکاح به سوریه سفر می‌کنند.

ابوزید التونسی، یکی از شهروندان تونس که برای مبارزه علیه نظام سوریه به این کشور سفر کرده بود در گفتگو با تلویزیون تونس اعلام کرد که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی تونسی در سوریه علیه نظام بشار اسد مبارزه می‌کنند و در این میان ۱۳ دختر تونسی نیز برای مشارکت در جهاد نکاح حضور دارند.

رسانه‌های تونس خبری مخابره کردند که در آن یکی از شهروندان این کشور تلاش می‌کرد تا خواهر خود را برای مشارکت در جهاد نکاح به سوریه اعزام کند و یک جوان تونسی با نام ابوحمزه همسر خود را طلاق داد تا بتواند بعد از سفر به سوریه به تروریست‌های این کشور خدمت‌رسانی کند!

سلمی اللومی، یکی از رهبران حزب جنبش ندای تونس عنوان داشت که ارسال دختران تونسی به سوریه لکه ننگی برای این کشور به شمار میآید.