دومين جشن جهاني نوروز با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران و سران كشورهاي حوزه تمدني نوروز در مجموعه سعدآباد تهران برگزارشد و اين جشن داراي حاشيههايي بود.

به گزارش ایسنا برخی از این حاشیه‌ها به این شرح است:

* آیین آغاز رسمی سال نو خورشیدی، شاهنامه‌خوانی، بازدید از غرفه‌های صنایع دستی و نمایشگاه‌های آیین‌های بومی کشورهای شرکت‌کننده در جشن و ثبت عکس یادگاری از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه دومین جشن جهانی نوروز بود.

* دکتر احمدی‌نژاد در بازدید از بازارچه عیدانه که در آن نمادهای نوروزی کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شده بود، حامد کرزای رییس‌جمهور افغانستان، جلال طالبانی رییس‌جمهور عراق، امامعلی رحمان رییس‌جمهور تاجیکستان، بردی محمد‌اف رییس‌جمهور ترکمنستان و سرژسرکسیان رییس‌جمهور ارمنستان را همراهی کرد.

* مهمانان حاضر در بازارچه عیدانه از لباس‌های دست‌بافت اصیل ایرانی بازدید کردند و همچنین پیش‌غذاهای ایرانی از جمله آب انار، آب زرشک و باقالی و شیرینی‌های اصیل ترکمنی، ایرانی را تناول کردند و نسبت به آن ابراز علاقه کردند.

* سفیر قزاقستان طی بازدید از بازارچه عیدانه نسبت به لباس‌های سنتی ایرانی به شدت ابراز علاقه کرد.

* پایان بازدید از بازارچه عیدانه با حضور در غرفه عطاری ایرانی همراه شد که در این غرفه به مهمانان هدایای سنتی اهدا شد.

* مراسم نقالی و شاهنامه خوانی «نوروز خوانی» توسط جوان‌ترین نقال و پرده‌خوان کشور برگزار شد که در پایان این مراسم دکتر احمدی‌نژاد به خوش و بش با این نقال پرداخت.

* دكتر احمدينژاد در بدرقه گروهي از سفرا و وزراي كشورهاي مختلف در بازارچه عيدانه به گفتوگو با روساي جمهور كشورهاي مختلف پرداخت.