به گزارش افکارنیوز به نقل از ابنا این منبع آگاه در دولت عربستان گفت: دادگاه رسیدگی به مساله مجازات مردی که در تبوک باعثفلج شدن شخص دیگری شده است به دنبال اعمال مجازات فلج کردن عمدی این متهم به عنوان قصاص نیست.

این منبع که سمت بالایی در وزارت دادگستری عربستان دارد به شبکه خبری آمریکایی(سی. ان. ان) گفت: فلج کردن اصلا در دادگاه مطرح نشده است.

روزنامه الریاض چاپ عربستان در همین رابطه اظهارات شیخ سعود الیوسف رییس دادگاه های منطقه تبوک را منتشر کرده است.

وی خبر رسانه ها درباره صدور حکم قصاص این مرد را تکذیب کرد.

سازمان عفو بین الملل پیشتر از مقامات عربستان سعودی خواسته بود تا از قطع نخاع این شخص به عنوان اجرای حکم قصاص خودداری کنند.

سازمان عفو بین الملل می گوید که فلج کردن عمدی یک فرد به مثابه شکنجه اوست.

بر اساس قوانین شریعت در عربستان سعودی اگر فردی مرتکب قتل شود یا به کسی آسیب برساند، مجازات قصاص درباره او اجرا می شود که می تواند شامل قطع سر و دست و یا بیرون آوردن چشمان فرد باشد.

حسیبه حاج صحراوی، معاون سازمان عفو بین الملل در منطقه خاورمیانه گفت: ما از مقامات عربستان درخواست می کنیم که از اجرای چنین مجازاتی که کمتر از شکنجه نیست، خودداری کنند.

وی افزود: اگر چه افرادی به دلیل ارتکاب جرمی در دادگاه محکوم شده اند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند، اما فلج کردن عمدی یک فرد به این شیوه به معنای شکنجه او و نقض تعهدات بین المللی حقوق بشر است.