به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرگزاری ایونا، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت امروز(چهارشنیه) در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اعتبار و اخبار جدید پروژه‌های در دست بررسی به صورت کامل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی درباره بازدید از بیمارستان ها و ایرادات وارده بر آنها و حرکت در جهت حل مشکلات گفت: هر بیمارستانی که در فرصت یک تا دو ماهه ایرادات عنوان شده را رفع نکند، در ارزشیابی آنها تاثیر جدی خواهد داشت.

وی مهمترین مسایل بیمارستان‌ها را مربوط به بخش اورژانس دانست و گفت: اورژانس ها باید پزشک مقیم و پرستار به میزان کافی داشته باشند. مسوولیت خوب و به موقع در زمان مناسب در رسیدگی به بیماران بستری داشته باشند.

وزیر بهداشت مهمترین دستاورد دولت را در زمینه بهداشت را جرای طرح پزشک خانواده در شهرهای ۳ استان با همکاری مستقیم وزارت رفاه عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری آغاز شده است که تا پایان سال این سه استان به طور کامل تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی افزود: دیگر فعالیت وزارت بهداشت دولت طرح نظام ساماندهی اورژانس بیمارستانی و ارتقای این نظام که از فروردین سال جاری اعلام شد که در آخر شهریور ماه گروهی برای بازرسی به تمام بیمارستان ها ارسال می شود.

وی همچنین با اشاره به طرح MRA خاطرنشان کرد: کار دیگر ما در وزارت بهداشت، پیوستن ما به قسمت بین الملل تولید واکسن بود که خوشبختانه نظارت بین المللی در تولید واکسن را خودمان به دست آوردیم که این دستاورد بسیار مهمی بود تا بتوانیم واکسن های تولیدی را به دنیا صادر نماییم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: منشور حقوقی بیماران هم آماده شده است که به تمام مراکز درمان ارسال شده تا براساس آن رعایت حقوق بیماران را داشته باشند و علاوه بر این در پایان شهریورماه گروهی را به صورت دائمی برای جلب رضایت مردم از عملکرد مسئولین بیمارستان ها مستقر خواهیم کرد و وزارت بهداشت شماره تماس هم به مردم می دهد تا ۲۴ ساعته هر مورد و مشکلی که دارند اعلام کنند.