به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری اظهار کرد: جایگاه شورای نگهبان و وظایف آن در قانون اساسی به خوبی مصرح شده و امروز پس از گذشت بیش از سه دهه نیازی به توضیح در مورد کار وظایف این مرجع قانونی نیست.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شورای نگهبان همواره به وظایف خود به صورت قانونی و شرعی و البته قاطعانه عمل کرده و اگر این مرجع همیشه بیدار وجود نداشت معلوم نبود که اکنون از اسلامیت و حتی جمهوریت نظام چیزی باقی‌مانده بود یا نه.

بزرگواری با اشاره به این‌که شورای نگهبان تاکنون و در این مدت از عمر انقلاب در عین این که با حضور خود جلوی مصوبات خلاف قانون را گرفته و به مانند فیلتر و صافی افراد برای تصدی مناصب حساس از آن عبور کرده‌اند، عنوان کرد: اما هیچ‌گاه به خود اجازه نداده که با بیان همه آن‌چه که وجود دارد آبروی افراد خدشه‌دار شود.

این نماینده مردم در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌شک اگر همه آن‌چه که مربوط به افراد است توسط شورای نگهبان گفته شود بسیاری از معادلات به هم خواهد ریخت و دست برخی برای مردم رو خواهد شد ولی شورای نگهبان در این‌جا آبروی افراد را به هر چیزی ترجیح می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان این‌که شورای نگهبان با چشمانی تیزبین بر همه امور اشراف دارد و هیچ رفتار و گفتاری از افراد نیست که مورد رصد قرار نگیرد، اظهار کرد: تمکین به رأی و نظر شورای نگهبان وظیفه همه بوده و هیچ‌کس در برابر قانون نسبت به دیگری برتری ندارد.

وی با اشاره به توهین روا داشته شده چند روز اخیر یکی از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان گفت: هر چند که سخنان این نماینده را نباید جدی گرفت ولی حرمت شکنیها را باید یک تهدید تلقی کرد.