به گزارش افکارنیوز، محمدحسن آصفری، نماینده اراک اظهار داشت: در آستانه انتخابات و برای خلق حماسه سیاسی مشارکت آحاد مردم، گروه‌ها و احزاب ضروری است.

وی افزود: در این برهه ابتدا باید مردم حضوری فعال داشته باشند و در مرحله بعد و در درجه اول رسانه‌ها و مطبوعات و دستگاه‌های فرهنگی باید در این حوزه ورود کنند. همچنین مسوولین در خطبه‌های نماز جمعه، ائمه جماعت، اساتید دانشگاهی، نخبگان فرهنگی و اهالی آموزش و پرورش نیز به درستی عمل کنند و مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کنند تا تحقق حماسه سیاسی را شاهد باشیم. قطعا به دنبال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخابات، نامزدها وظیفه سنگینی دارند گفت: نامزدها باید با موضع‌گیری شفاف برنامه‌های خود را برای چهار سال آینده ارائه دهند و از سیاه‌نمایی پرهیز کنند و مهمتر از همه این است که به تخریب رقبای خود نپردازند و فضای جامعه را سرد نکنند بلکه با اقدامات درست خود فضا را برای حضور مردم گرمتر کنند.

وی اضافه کرد: در کنار نامزدهای انتخابات، احزاب، گروه‌ها، جریان‌ها و طوایف نیز وظایف و نقش مهمی در دعوت از مردم و ایجاد شور انتخاباتی در جامعه خواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سفرهای مردمی کاندیداها قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی گفت: سفرهای مردمی نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برای ایجاد فضای پرشور و شعف اقدام خوبی است و مانعی ندارد و این امر خود به خلق حماسه سیاسی کمک میکند البته توقع میرود که این سفرها و دیدارهای مردمی جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.