افکار

لاک پشت ها که نماد خانه به دوشی و آهستگی هستند به عنوان حیواناتی خونسرد و آرام نیز شناخته می شوند اما گونه هایی از ان ها گاهی اوقات خیلی عجیب و خطرناک می شوند.

به گزارش افکارنیوز، طبیعت زیستگاه بسیاری از جانواران خطرناک است که از میان آن ها می توانیم به مارهای سمی یا شیر و پلنگ اشاره کنیم اما شاید باور هم نکنید که لاک پشت های خانه به دوش نیز می توانند ترسناک یا خطرناک باشند. این موجوداتی که حتی نمی توانند به سرعت یک کیلومتر در ساعت برسند گاهی بسیار خطرناک هستند.

** لاک پشت پشت چرمی

این لاک پشت در دنیا به عنوان بزرگترین شناخته می شود چرا که می تواند تا ۱۰ متر رشد کرده و نزدیک به ۴ تن وزن داشته باشد. این لاک پشت ها که در آب های اقیانوس زندگی می کنند این روزها بسیار نایاب شده اند چرا که آلودگی های آب چند صد عدد از این لاک پشت ها را نابود کرده است. این لاک پشت ها بی آزار به نظر می رسند اما اگر عصبی شوند دندان هایی برای خرد کردن آهن دارد که دیگر استخوان انسان برای آن ها مانند چوب شور خوردن است.

** ماتا ماتا

یکی از عجیب ترین و همچنین بدچهره ترین لاک پشت های دنیا را میتوان در رودخانه امازون پیدا کرد. " ماتا ماتا " لاک پشتی است که رودخانه را با پیراناها تقسیم کرده است و از دوستان نزدیک دلفین های دریایی به شمار می آید. این لاک پشت کوچک اما با گردنی بسیار بلند است همچنین دهانش با دو سری دندان تیز پر شده است. از آنجایی که انسان ها در این منطقه از رودخانه خیلی رفت و آمد نمی کنند تلفاتی نداشته است اما در صورت گاز گرفتن می تواند گوشت را از استخوان جدا کند.

** کله گنده

یکی از عجیب ترین لاک پشت های دنیا را می توانید در جنوب اسیا پیدا کنید جایی که " کله گنده " با دم دراز و مارگونه اش همیشه زندگی می کند. این لاک پشت به علت داشتن سری بزرگ نمی تواند داخل لاک برود به همین علت وسیله هایی برای دفاع از خودش دارد که مهمترین آن آرواره های محکم اش است. آرواره این لاک پشت کوچک قابلیت آن را دارد که استخوان های انگشتان را خرد و متلاشی کند.

** لاک نرم

یکی از ترسناک ترین لاک پشت های دنیاست که به طور کامل در چین زندگی می کند. این لاک پشت شیوه حمله ای بسیار عجیب و ترسناکی نیز دارد. با داشتن بدنی نرم و رنگ خاک در میان شن ها پنهان می شود و با رد شدن شکار تمام دندان های تیرش را وارد گوشت او می کند به طوری که آسیب های سختی را وارد می کند. این موجود البته با شکار بی امان به یک لاگ پشت کم یاب تبدیل شده است.

** تمساح لاک پشت ها

یکی از ترسناک ترین و البته خطرناک ترین لاک پشتی که روی زمین وجود دارد تمساح است. این لاک پشت از آنجایی که شباهت بسیاری به تمساح ها دارد به این نام شناخته می شود. این لاک پشتی وزنی نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم دارد و آرواره های او به قدری محکم است که می تواند هر اندامی از بدن را به راحتی جا کند. این لاک پشت ها دوره زندگی طولانی نیز دارند که گاهی تا ۲۰۰ سال می شود.

کد خبر: 226693