جزئیات آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۹۲ اعلام شد

به گزارش افکارنیوز، آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در ۳۰ شهر و ۳۱ حوزه امتحانی برگزار می‌شود که ۵ حوزه امتحانی جدید شامل شهرهای یاسوج، شهرکرد، سمنان، بوشهر و اراک در سال جدید به آن اضافه شده است.

* رشته‌های کارشناسی ارشد پزشکی

این آزمون در ۶۲ رشته برگزار می‌شود که شامل پرستاری نظامی، تاریخ علوم پزشکی، مشاوره در مامایی، تکنولوژی گردش خون، بررسی سالمندی، مهندسی بیمارستان، سلامت سالمندی و مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست از جمله این رشته‌ها است.

* انتخاب محل تحصیل

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پذیرنده این آزمون برای انتخاب محل تحصیل از فردا چهارم خرداد‌ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www. sanjeshp. org منتشر می‌شود.

بنابر این داوطلبان تا ۱۰ خرداد و قبل از برگزاری آزمون و دریافت کارت باید نسبت به انتخاب محل تحصیل اقدام کنند.

داوطلبان باید نسبت به انتخاب محل تحصیل براساس جدول ظرفیت پذیرش اقدام کنند و حداکثر تعداد دانشگاه‌های انتخابی براساس تعداد دانشگاه پذیرنده و ظرفیت مورد پذیرش آنها در رشته امتحانی مربوطه است.

* مهلت ارسال مدارک

داوطلبانی که موفق به ارسال کامل مدارک خود نشده‌اند می‌توانند مدارک خود را از ۱۰ تا ۱۲ خرداد به صورت اینترنتی به آدرس سنجش پزشکی ارسال کنند.

پس از این تاریخ به هیچ موردی ترتیب اثر داده می‌شود و طبق سوابق با این افراد رفتار می‌شود.

* زمان توزیع کارت

توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از روز شنبه چهارم خرداد آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ۸ خرداد ادامه دارد.

کلید اولیه سؤالات در ۱۹ خرداد‌ماه اعلام می‌شود و داوطلبان از ۱۹ تا ۲۵ خرداد برای ارسال درخواست بررسی سؤالات مهلت دارند.

همچنین مهلت ارسال اسامی واجدین شرایط استفاده از آئین‌نامه استعدادهای درخشان توسط دانشگاه محل تحصیل ۱۵ تا ۲۳ مرداد در نظر گرفته شده است.

* نتایج نهایی آزمون

کلید نهایی سؤالات آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۵ تیرماه منتشر می‌شود و اعلام نتایج نهایی آزمون ۶ شهریور است.

ثبتنام پذیرفتهشدگان در روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریورماه انجام میشود. همچنین اسامی افراد جایگزین در صورت تصویب ۸ مهرماه اعلام میشود.