به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام پناهیان در همایش ولایت و بصیرت خدمتگزاران و آبادانی پیشرفت که در مسجد امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه نگاه خود را ابتدا به جامعه ایرانی و اسلامی مطرح می کنم، گفت: به عقیده من هر فاصله ای با معنویت ناب اسلامی و انقلابی ناشی از سوء تفاهم است.

وی افزود: قبل از این که بخواهیم کسی را به بد بودن و ضد انقلاب و ضد مذهبی بودن محکوم کنیم باید بدانیم که دچار سوء تفاهم شده است.

پناهیان خاطرنشان کرد: این یک تاکتیک تبلیغاتی و یا بیان عقیده نیست بلکه یک واقعیت است و دشمنان ما کارشان ایجاد سوء تفاهم است.

وی گفت: اگر کسی در مورد امام سوء تفاهم پیدا کرده باید بدانیم که این سوء تفاهم برایش ایجاد شده است.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: بنده رجل سیاسی نیستم. شاید اگر احساس تکلیف می کردم در سطوح بالا در انتخابات شرکت می کردم. بنده در میدان با مردم در ارتباط هستم و باید تا دقیقه ۹۰ هر کسی را به سمت دین و اسلام سوق دهم.

وی افزود: جهان ما سرشار از سوء تفاهم است که باید برطرف شود و پیامبران الهی نیز همه در ابتدا می خواستند همین سوء تفاهم ها را برطرف کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه صهیونیست ها در ایجاد سوء تفاهم تلاش بسیاری می کنند بیان کرد: مهمترین خیانتی که غربی ها به اسلام کرده اند این بود که شعار الله اکبر جوانان حماسی ما را خراب کردند. الله اکبر را به دست طالبان دادند و آنها با این شعار هرچه زشتی بود ایجاد کردند و اکنون هر کسی در دنیا الله و اکبر می گوید سوال می کنند تروریست است.

وی با طرح این سوال که چه کسی باید سوء تفاهم را رفع کند بیان کرد: مسئولین کشور باید در درجه اول درباره این سوء تفاهم اقدام کنند. اگر مسئولین شهرها را آباد کنند اروپایی ها ضد انقلاب این زیبایی را ببینند دیگر نمی توانند سوء تفاهم ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر از این جهت اهمیت دارد که باید اصحاب لایق و کارآمد جمع شوند و بگویند که اگر قرار است به اسلام و انقلاب کمک شود باید رونق و آبادانی در شهر ایجاد شود تا مردم لذت ببرند. باید شیرینی یک مدیریت جهانی به کام مردم چشانده شود.

پناهیان افزود: امیدواریم در این انتخابات از منازعات سیاسی فاصله گرفته باشیم. بعضی ها فکر می کنند عرصه سیاسی عرصه بازی و کشمکش است. مردم باید به آنها بی اعتنایی کرده و به دنبال کارآمدی باشند.

وی تصریح کرد: مردم جناح بندی ها را فراموش کنند و به کارآمدی افراد توجه داشته باشند. در این مورد از صدا سیما نیز انتقاد دارم که اصرار دارند ۸ کاندیدا را به جریانات خاص سیاسی منتسب کنند. امام چندین بار فرموده اند که چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا را قبول ندارند هر کسی بهتر خدمت کند ارجح است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شورای شهر محل منازعات سیاسی قرار نگیرد و فارغ از این منازعات مردم افرادی را که می توانند تدبیر کنند انتخاب کنند.

پناهیان گفت: هر کدام از سیاسیون که از منازعات فاصله بگیرند مطمئن باشند که برای انقلاب کار کرده اند و مردم نیز انقلابی خواهند شد.