به گزارش افکارنیوز،بایرن مونیخ و دورتموند روز شنبه در حالی در ورزشگاه ومبلی لندن دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کنند که این نخستین فینال تمام آلمانی این مسابقات است. پیش از این سه بار تیم‌هایی از یک کشور در دیدار پایانی با هم بازی کرده‌اند.


آخرین بار تیم‌های چلسی - منچستریونایتد در سال ۲۰۰۸ به عنوان دو تیم انگلیسی مقابل هم به میدان رفتند. در سال ۲۰۰۳ تیم‌های میلان و یوونتوس از ایتالیا با هم بازی کرده بودند و در سال ۲۰۰۰ هم رئال مادرید و والنسیای اسپانیا روی در روی هم ایستاده بودند.


بایرن مونیخ تیمی است که روی کاغذ از بخت بالاتری برای قهرمانی این دوره از رقابتها برخوردار است چرا که این برای سومین بار است که در چهار سال گذشته به دیدار پایانی راه پیدا می‌کند. بایرن برای حضور در دیدار پایانی به تیم‌های پرقدرت یوونتوس و بارسلونا در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی ۱۱ گل زده است که یک آمار شگفت انگیز به حساب می‌آید حال آنکه دورتموند در وقت‌های اضافه از سد مالاگا گذشت و در بازی با رئال مادرید هم نان پیروزی پرگل ۴ بر یک خود در بازی رفت را خورد. این تیم در بازی برگشت با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.


بایرن مونیخ چنانچه این بازی را ببرد " یوپ هاینکس " چهارمین مربی تاریخ لیگ قهرمانان خواهد بود که با دو باشگاه متفاوت به عنوان قهرمانی می‌رسد. این مربی در سال ۱۹۹۸ با رئال مادرید موفق به فتح هشتمین جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شده است. این بازی و بازی فینال جام حذفی فوتبال آلمان آخرین بازی‌های هاینکس در سمت سرمربی تیم فوتبال بایرن خواهد بود. وی پس از آن از فوتبال بازنشسته می‌شود و جای خود را به پپ گواردیولا می‌دهد.


آنچه در این بازی اهمیت دارد غیبت احتمالی " ماریو گوتزه " به دلیل آسیب‌دیدگی خواهد بود. دورتموند سال گذشته در غیاب این بازیکن توانست با نتیجه ۵ بر ۲ در فینال جام حذفی فوتبال آلمان مقابل بایرن مونیخ به برتری برسد. گوتزه ۲۰ ساله اگر در این بازی به میدان برود برای آخرین بار خواهد بود که با پیراهن زرد و مشکی دورتموند بازی می‌کند چراکه از فصل آینده بازیکن بایرن خواهد بود. " مت هوملس " مدافع دورتموند به دلیل آسیب دیدگی شاید این بازی را از دست بدهد و " هولگر باداشتوبر " و " تونی کروس " از بایرن مونیخ به طور قطع در این بازی حضور نخواهد داشت. باداشتوبر فصل قبل هم دیدار پایانی مقابل چلسی را به دلیل محرومیت از دست داد.


هاینکس در خصوص این دیدار اظهار داشت: هر دو تیم به خوبی یکدیگر را می‌شناسند و هر دو مربی کاملا در باره حریف آگاهی دارند و در این میان هیچ نکته نهفته‌ای وجود ندارد.


دورتموند در ۹ بازی اخیر پنج بار موفق به شکست بایرن مونیخ شده اگرچه در چهار بازی آخر هیچ بردی مقابل باواریایی‌ها نداشته است.


" یورگن کلوپ " روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی گفته که بایرنی‌ها می‌خواهند " جیمز باند " باشند اما آنها آدم بده هستند که همین امر واکنش بایرن را به همراه داشت و این تنش قطعا می‎تواند بر بازی روز شنبه دو تیم تاثیرگذار باشد.


قضاوت این دیدار بر عهده "مارکو ریتزولی" ایتالیایی خواهد بود. این دیدار به وقت تهران ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد.