هفته گذشته در تماس مردمي با اورژانس اجتماعي (۱۲۳) شهرستان شهريار، مددكاران بهزيستي اين شهر باخبر شدند يك مرد معتاد ۳ پسرش را درون يك چادر مسافرتي و در شرايط نامناسب بهداشتي نگهداري ميكند و با ضرب و شتم اجازه مدرسه رفتن را به آنها نميدهد.

جام جم آنلاین: مددکاران برای بررسی وضعیت این ۳ پسر عازم محل زندگی آنها شدند که به محض ورود به چادر مسافرتی، مردی با چوب به سمتشان حمله و آنها را تهدید کرد محل را ترک کنند.

در همین موقع مددکاران صدای گریه بچه‌ها را شنیدند که تقاضای کمک می‌کردند.

آنها وقتی موفق به نجات ۳ پسر آسیب‌دیده از اسارتگاه پدرشان نشدند، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان شهریار تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند.

یافتن ۳ پسر بیهوش در بیغوله

دقایقی بعد ماموران با حضور در محل متوجه شدند، پدر سنگدل بچه‌ها را کتک زده و پس از بی‌هوش شدن آنها، فرار کرده است. به این ترتیب، ۳ پسر بی‌هوش به بیمارستان منتقل شدند و با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافتند.

به این ترتیب، تحقیق از این ۳ پسر ۱۲،۱۵ و ۱۶ ساله آغاز شد.

بچه‌ها از پدر شکنجه‌گر گفتند

در تحقیقات معلوم شد، ‌ مرد معتاد چندی پیش به جان همسرش سوءقصد کرده و با شکایت وی مدتی زندانی بوده و بعد از آزادی، از همسرش جدا شده و با فروش اثاثیه خانه، بچه‌ها را به بیغوله‌ای در جنوب شهر منتقل کرده و در یک چادر مسافرتی آنها را نگهداری می‌کند. همچنین مشخص شد پدرسنگدل بارها آنها را با کمربند و چوبدستی کتک زده و اجازه رفتن به مدرسه را به آنها نمی‌دهد و بچه‌هایش را وادار به گدایی می‌کند. با به دست آمدن این اطلاعات، پرونده‌ای در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تشکیل شد و جستجوی ماموران برای دستگیری پدر سنگدل ادامه یافت.

تماس مردمی، متهم فراری را گرفتار کرد

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، چند روز پیش یکی از شهروندان شهریاری با پلیس تماس گرفت و خبر داد که متهم فراری دوباره به بیغوله‌ای که در آنجا زندگی می‌کرد، برگشته است. در پی این تماس ماموران با هماهنگی قضایی، متهم فراری را دستگیر کردند و با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی به جرم خویش اعتراف کرد.

پدر معتاد، بچه‌ها را مجبور به گدایی می‌کرد

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: چند سالی بود که مواد مخدر(کراک) مصرف می‌کردم و اختلاف من و همسرم نیز بر سر همین موضوع شروع شد. اموال خانه را می‌فروختم و اعضای خانواده‌ام را نیز تا حد مرگ کتک می‌زدم.

متهم یادآور شد: یک بار پس از مصرف موادمخدر(شیشه) قصد داشتم همسرم را بکشم که جان سالم به در برد و از هم جدا شدیم.

وی افزود: با فروش اثاثیه خانه، بچه‌هایم را به بیغوله‌ای در جنوب شهر برده و همراه آنها در یک چادر مسافرتی زندگی می‌کردیم.

متهم درباره شکنجه دادن فرزندانش گفت: دیگر اثاثیه‌ای برای فروش نداشتم تا مواد مخدر تهیه کنم بنابراین اجازه مدرسه رفتن به بچه‌ها را ندادم.

وی اضافه کرد: آنها را مجبور به گدایی می‌کردم. هربار که برای گدایی نمی‌رفتند، آنها را کتک می‌زدم.

بنابراین گزارش، پدر سنگدل با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار روانه زندان شد.

ماموران در ادامه با شناسايي مادر ۳ پسر آسيب ديده، آنها را تحويل وي دادند.