جواد نجم الدين در مراسم آغاز سال کاري ۱۳۹۰ درجمع کارکنان اين گروه صنعتي اظهار كرد: با توجه به نام گذاري سال ۱۳۹۰ از سوي مقام معظم رهبري به سال "جهاد اقتصادي" بايد درهمه عرصهها از جمله توليد، خدمات پس از فروش، صادرات و عرضه محصولات جديد و جلب رضايت مشتريان جهادي فکر و عمل کرد.

* * هدف‌گذاری برای تولید ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال جدید

به گزارش ایسنا به نقل از ایکوپرس، وی با اشاره به برنامه های راه ۱۳۹۰ ایران خودرو افزود: امسال ایران خودرو ۸۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری با کیفیت تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

او، افزایش تولید خودروهای کم مصرف، دست یابی به استاندارد زیست محیطی یورو ۴ و توسعه سهم بازارهای داخلی و خارجی را از دیگر برنامه های راه ۱۳۹۰ ایران خودرو دانست.

وی با اشاره به کاهش سهم بازار ایران خودرو در سال های گذشته، اظهار داشت: ایران خودرو در سال گذشته توانست نزدیک به ۵۰ درصد سهم بازار خودرو کشور را در دست گیرد که رکورد بالایی به شمار می رود.

مدیر عامل ایران خودرو دیدار مقام رهبری از ایران خودرو را مهم ترین رویداد سال گذشته عنوان کرد که ایجاد کمیته عالی کیفیت و ارتقای جهشی کیفیت محصولات از جمله دستاوردهای این دیدار بود.

* * رشد ۴۰درصدی کیفیت محصولات در سال گذشته

وی افزود: در سال گذشته کیفیت تمامی محصولات ایران خودرو ۴۰درصد ارتقا یافت و تمامی محصولات در رده کیفی خوب و خیلی خوب قرار گرفتند و سمند به رده خیلی خوب دست یافت.

نجم الدین خودکفایی کامل در اغلب محصولات به ویژه پژو۲۰۶ را از دیگر دستاوردهای سال ۱۳۸۹ ذکر کرد که در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت و آن را ناشی از آثار مثبت تحریم های اقتصادی دانست.

وی، خدمات پس از فروش فراگیر را از جمله نیازهای مهم مشتریان در سال های متمادی ذکر و اظهار کرد: در سال گذشته شبکه خدمات پس از فروش گسترش یافت و درسال جدید نیز کیفیت خدمات پس از فروش ارتقای جهشی خواهد داشت.

* * صادرات ۳۰درصد از تولیدات سمند

او صادرات ۴۰ هزار خودرو از جمله ۳۵ هزار دستگاه سمند را که ۳۰ درصد مجموع تولیدات این محصول بود، از دیگر دستاوردهای ایران خودرو در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال گذشته برای نخستین بار دو بار تعدیل مثبت در سود شرکت داشتیم و ارزش سهام بیش از ۳ برابر افزایش یافت که افتخار بزرگی برای ایران خودرو به شمار می رود.

وی افزود: پیش بینی بزرگ ترین سود عملیاتی در سال گذشته تحقق یافت و ایران خودرو توانست ۱۳۱۳ میلیارد تومان سود عملیاتی کسب کند.

مدیر عامل ایران خودرو شکستن رکورد تولید و فروش در بهمن ماه را از دیگر دستاوردهای شرکت در سال گذشته دانست و گفت: با اجرایی شدن قانون حذف یارانه ها، قیمت محصولات ایران خودرو دو تا پنج درصد کاهش یافت که کمک بزرگی به تثبیت قیمت ها به شمار می رود.

وی افزود: در سال گذشته سورن ELX به بهره برداری رسید و پژو۲۰۷ آی، سمند SE و سوزوکی ۲۴۰۰ سی سی به بازار عرضه شدند. همچنین ایران خودرو بابل با ظرفیت تولید ۱۵ هزار دستگاه پارس ELX و سمند سریر و ایران خودرو فارس برای تولید پارس و سمند به بهره‌برداری رسیدند.

او راه‌اندازی موتورسازی سه برای تولید موتورهای کم مصرف و انبار مکانیزه قطعات را از دیگر رویدادهای مهم سال گذشته دانست و گفت: درسال جدید، توسعه موتورهای کم مصرف و استانداردسازی در دستور کار قرار دارد و تمامی محصولات به ایربگ راننده مجهز می شوند.

* * تجهیز تمامی خودروها به استاندارد یورو۴ در نیمه دوم امسال

مدیر عامل ایران خودرو تولید انبوه رانا در شهریور ماه و عرضه سمند جدید با طراحی کاملا ایرانی و برخوردار از فناوری روز جهان را از رویدادهای مهم سال جدید ذکر کرد و گفت: در نیمه دوم امسال تمامی خودروها به استاندارد یورو ۴ دست خواهند یافت.

* * تولید پژو۲۰۶دیزلی

وی بر لزوم تسریع در تولید موتور دیزل ملی تاکید کرد و از تولید موتور EF۷ توربوشارژ خبر داد و گفت: در سال جدید علاوه بر تولید پژو۲۰۶ با موتور دیزلی، تیراژ تولید روزانه این محصول به ۱۲۰۰ دستگاه و سمند از ۷۰۰ به هزار دستگاه افزایش می یابد.

* * عرضه وانت سمند به جای وانت پیکان

وی همچنین از شروع به کار ایران خودرو آذربایجان و عرضه وانت سمند به جای وانت پیکان خبر داد و گفت: با توسعه موتورهای کم مصرف، میانگین مصرف سوخت محصولات ایران خودرو از ۷.۹ به ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر کاهش خواهد یافت.

او افزود: در افق ۱۴۰۴ صنعت خودرو ایران به جایگاه نخست صنعت خودرو منطقه دست می یابد و در بین خودروسازان آسیا از ششم به پنجم و در بین خودروسازان جهان از ۱۲ به ۱۱ خواهد رسید و تولید سالانه آن به سه میلیون دستگاه افزایش می یابد که یک میلیون دستگاه آن به بازار جهانی صادر خواهد شد.

وي توليد محصولات تجاري در افق ۱۴۰۴ را نيز ۱۲۰ هزار دستگاه ذکر کرد که ۳۰ هزار دستگاه آن صادر خواهد شد.