وزیر امور خارجه مصر گفت:" باید نام قاتل انور سادات رئیس جمهور فقید مصر از یکی از خیابان های تهران برداشته شود و در عوض مصر هم پرچم زمان شاه را از مقبره وی در قاهره بر می دارد."

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القبس کویت، نبیل العربی ادامه داد: ایران پس از انقلاب سال ۱۹۷۹(۱۳۵۷) می خواهد نقش تاثیرگذاری در منطقه داشته باشد و این حق این کشور است اما نباید این وضعیت باعثشود ایران به یک کشور دشمن تبدیل شود.

روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر ۳۰ سال پیش قطع شد و هم اکنون روابط دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع در تهران و قاهره است.

العربی افزود: ایران یکی از کشورهای منطقه است و باید با آن تعامل کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران را بعید ندانست و گفت: " مصر صفحه جدیدی را در روابط با همه کشورهای جهان باز خواهد کرد. همه کشورهای جهان به جز اسرائیل و آمریکا در تهران سفارتخانه دارند. می توان مشکلات امنیتی میان تهران و مصر را حل کرد و به مبادله سفیر میان دو کشور اقدام کرد. "

وی افزود: " مصر از این به بعد به مانند دوره حسنی مبارک، گنج استراتژیک اسرائیل باقی نمی ماند. "

وزیر امور خارجه مصر پیش از این گفته بود کشورش خواهان گشودن صفحه جدیدی از روابط با ایران است. وی همچنین تاکید کرده بود قاهره، تهران را دشمن خود نمی داند و آمادگی ارتقا روابط به سطح سفارت دارد.