عسگر جلالیان نماینده مردم دیر و کنگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس با اشاره به اینکه استان بوشهر مرز آبی ۷۰۰ کیلومتری دارد و نیمی از جمعیت این استان از دریا ارتزاق می کنند افزود: متاسفانه صیادی در این استان تعطیل شده است و کشتی های اماراتی، قطری و بحرینی در این استان صیادی می کنند چرا که به دلیل گران شدن سوخت صیادان بومی استان نمی توانند صید کنند.

به گزارش مهر، وی با انتقاد از اینکه در مناطق پارس جنوبی و عسلویه ماهی نیوزلندی توزیع می شود گفت: متاسفانه به دلیل گرانی سوخت صیادان بوشهر کار صیادی را تعطیل کرده اند.

وی همچنین ادامه داد: سهمیه ملوانی در این استان نیز ثبت شده است و اجازه صیادی و سفاری به مردم بوشهر داده نمی شود.

جلالیان ادامه داد: هیچ یک از مردمان بوشهر از دریا استفاده نمی کنند و دریا برای دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس است. اگر دولت چنین قصدی دارد بهتر است این مطلب را بنویسد و بگوید که دریا برای بوشهریان تعطیل است.

وی افزود: دولت باید مکلف شود راهکار اجرایی برای این موضوع تهیه کند تا تمام صیادان بوشهر بتوانند از امکانات دریا استفاده کنند.

ابوترابی فرد نیز که ریاست ادامه جلسه علنی را بر عهده داشت گفت: مسئولان کشور باید به دغدغه جدی ملوانان و صیادان توجه کنند و مشکلات آنان را نیز مرتفع سازند.