پزشکان کشتي بشردوستانه ترکيه موسوم به آنکارا، حال بسياري از مجروحان را وخيم اعلام کردهاند.

به گزارش بی بی سی، معترضان لیبیایی تحت تاثیر انقلاب‌های تونس و مصر که به سرنگونی زین‌العابدین بن‌علی و حسنی مبارک، حاکمان خودکامه این دو کشور آفریقایی منجر شد، با هدف سرنگونی دیکتاتوری ۴۱ ساله معمر قذافی، با نیروهای دولتی وارد نبرد شده‌اند.

بر اساس این گزارش، پس ۴ روز انتظار کشتی آنکارا برای ورود به بندرگاه، احمد داوداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه دستور پهلوگیری در اسکله مصراته را برای این کشتی صادر کرده است.

کشتی آنکارا قرار است پس از بندر بنغازی به سوی ترکیه حرکت کند تا در آن‌جا مجروحان لیبیایی مورد مداوا قرار گیرند.

طی چند هفته گذشته بندر مصراته در محاصره نیروهای طرف‌دار قذافی قرار داشته و هزاران غیرنظامی در این شهر بدون آب، غذا و برق به سر می‌برند.

گفته می‌شود کشتی آنکارا قرار است ۱۰۰ تن دیگر از لیبیایی‎ها را پیش از عزیمت به سوی ترکیه، در خود جای دهد.

درگیری میان انقلابیون لیبی و نیروهای طرف‌دار قذافی در حالی هم‎چنان ادامه دارد که نیروهای ناتو با موشک‌های دریا به خشکی، بمب‌افکن‌های ‌B - ۲ و جت‌های جنگنده شهرهای مختلف لیبی را هدف حملات خود قرار داده‎اند.

کشورهای انگلستان، امریکا و فرانسه با استفاده از قطعنامه منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی، به بهانه حمایت از مردم این کشور حملاتی را به مناطق مختلف این کشور آفریقای شمالی آغاز کرده و پس از آن عملیات نظامی را به ناتو واگذار کرده‎اند.

اين درحالي است که از زمان آغاز عمليات نظامي نيروهاي غربي در ليبي، نگرانيها از کشته شدن تعداد بيشتري از غيرنظاميان در اين کشو ر افزايش يافته است.