ساخت بلندترین ساختمان دنیا در چین + عکس

به گزارش افکارنیوز، شرکت ساختمان بادوام به عنوان یک شرکت ساخت و ساز در چین در نظر دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۱۳ بلندترین ساختمان جهان را در شهر چانگشا با تکنیک سازه های پیش ساخته بزرگ بنا کند.

ساخت بلندترین ساختمان دنیا در چین اکنون دارای مجوز لازم است اما ممکن است تصور شود که این شرکت زمان کافی در اختیار ندارد، چرا که برج خلیفه که در حال حاضر دارنده رکورد بلندترین ساختمان جهان است در عرض ۵ سال ساخته شد.

این درحالی است که شرکت ساختمان بادوام در تکنیکی تولید قطعات بزرگ از سازه های پیش ساخته خارج از محل پیشگام است، از این رو می تواند این سازه ها را به محل منتخب منتقل کرده و آن را به سرعت کنار هم قرار دهد.

این شرکت از این تکنیک برای ساخت یک مجتمع مسکونی ۳۰ طبقه در عرض ۱۵ روز در سال ۲۰۱۱ استفاده کرد.

طرح ساخت این ساختمان با نام آسمان شهر دربرگیرنده فضای یک میلیون و ۶۱۰ هزار متر مربعی است که این فضا در ۲۲۰ طبقه پخش می شود. این طبقه هم کارکرد مسکونی و هم کارکرد تجاری داشته و ظرفیت ۷۰ تا ۱۲۰ هزار نفر را دارند.

هزینه ساخت این ساختمان بیش از ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

براساس این طرحها ساکنان بیشتر از آسانسور برای حرکت در داخل ساختمان استفاده می کنند، اما افرادی که از آسانسور واهمه دارند می توانند از پلکان ۹.۶ کیلومتری استفاده کنند که از طبقه اول به طبقه صدو هفتادم می رسد.

این ساختمان دربرگیرنده ۵۶ محوطه باز مختلف است که می توان از آن برای بسکتبال، تنیس، شنا و تأتر استفاده کرد. ۸۶ هزار متر مربع از فضای داخلی این ساختمان به مزارع ارگانیک عمومی اختصاص خواهد یافت.

از آنجا که موافقت دولت چین با ساخت این ساختمان از طول زمان ساخت آن بیشتر بوده این شرکت به سرعت کار ساخت و ساز را آغاز می کند.