یک خبرگزاری روز یکشنبه در خبری به نقل از یک منبع مجهول الهویه مدعی شد که کنسرت شاهنامه خوانی شهرام ناظری در شیراز لغو شده است در حالی که پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که این کنسرت با هماهنگی شخص شهرام ناظری به تعویق افتاده و لغو نشده است.


به گزارش مشرق، گفته می شود علت هماهنگی متولیان امر در استان فارس با شهرام ناظری برای تعویق کنسرت شاهنامه خوانی و پذیرش این مساله از سوی وی، همزمانی این کنسرت با ایام برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای استان فارس است که از یک سال پیش تا کنون مقدمات آن فراهم شده و تمام دستگاه های ذیربط امکانات خود را در این زمینه بسیج کرده اند و شهر شیراز نیز یکپارچه خود را برای برگزاری این کنگره آماده می کند.


در همین راستا از شهرام ناظری درخواست شد که کنسرت خود را با اندکی تعویق برگزار کند تا شرایط مناسب برگزاری این کنسرت نیز بیش از پیش فراهم باشد و وی نیز موافقت کرد؛ اما ظاهرا یکی از اعضای گروه فردوسی(گروه کنسرت شاهنامه خوانی ناظری) نظر شخصی خود در مخالفت با تعویق زمان برگزاری کنسرت را بدون ذکر نام خود با رسانه ها مطرح کرده و موجب شد در خبرهایی عجیب اینگونه به افکار عمومی القاء شود که " کنسرت شهرام ناظری به دلایل نامعلوم لغو شده است! "


با این اوصاف هنوز مشخص نیست که چرا یک عضو این گروه موسیقی با سوء استفاده یک مساله فرهنگی(تغییر در زمان برنامه کنسرت) را سیاسی کرده و در حواشی فعالیت هنری شهرام ناظری جنجال سازی کند!
کنسرت شاهنامهخوانی شهرام ناظری که اواخر سال ۸۹ در سالن میلاد به مدت چهار شب متوالی برگزار و با اقبال خوب علاقهمندان موسیقی و ادب ایرانی روبرو شده بود، با الهام از نغمات باستانی مناطق کردستان و کرمانشاهان و تلفیق آن با سازهای مختلف و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی توانسته فرمی تازه در ارائه موسیقی شاهنامه ارائه دهد.