کتابی در شرح آثار سنایی

به گزارش افکارنیوز،حسینی در ادامه‌ی تألیف‌ و تحقیق در حوزه‌ی آثار ادبیات کلاسیک فارسی، کتابی را در نقد و بررسی و شرح و تفسیر آثار سنایی تدوین کرد.

این مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به این‌که در این کتاب بیش از ۲۰۰۰ بیت از غزلیات، قصاید و دیگر سروده‌های سنایی را انتخاب کرده و آن‌ها را شرح داده است، گفت: این کتاب را نمی‌توان گزیده‌ای صرف از سروده‌های سنایی دانست که شرح شده است؛ زیرا در آن به وجوه مختلف آثار این عارف و شاعر بزرگ ایرانی توجه شده، از مناجات‌نامه‌ها گرفته تا هجویات و هزلیات سنایی در این کتاب ارائه و سعی شده که کتاب برآیند تمام ایده‌های او باشد.

حسینی همچنین گفت: عنوان کتاب «سنایی» خواهد بود. کتاب ساختاری درسی - دانشگاهی دارد و از سوی مؤسسه‌ی خانه‌ی کتاب چاپ می‌شود. در این اثر همچین مقاله‌های تحقیقی - انتقادی درباره‌ی سنایی ارائه شده است.

ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی از عارفان بزرگ و شاعران مطرح ایرانی سده‌ی ششم هجری است و از جمله‌ آثارش به کتاب‌های «حدیقةالحقیقه»، «طریق‌التحقیق»، «سیرالعباد الی المعاد»، «کارنامه‌ی بلخ»، «عشق‌نامه»، «عقل‌نامه» و «مکاتیب» می‌توان اشاره کرد.

مریم حسینی متولد سال ۱۳۴۱ در تهران، عضو هیأتعلمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا (س) است.