به گزارش افکارنیوز، ‌ آیت‌الله علی‌اکبر دیرباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اینکه از اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی تقدیر کرد، اظهار داشت: با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران حکومتی با ساختار مبتنی بر مردم‌سالاری دینی در کشورمان شکل گرفت به همین دلیل باید به یکایک آرای ملت ارج نهاده و برای صیانت از آن گام برداریم.

وی امانتداری را مهم‌ترین وظیفه هر فرد منتخب اعم از رئیس‌جمهور، اعضای شورای اسلامی شهر و … دانست و افزود: اقشار مختلف مردم در لبیک‌گویی به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حضور یافتند بنابراین باید نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت عموم ملت به کار بندیم تا رای و تصمیم آنها ضایع نشود.

دیرباز با بیان اینکه به دلیل جلب اعتماد و توجه مردم خداوند را شاکر هستم، افزود: یکی از مهمترین وظایف اعضای مجلس خبرگان رهبری ایجاد ارتباط بین مقام معظم رهبری و اقشار مختلف جامعه است بنابراین نهایت تلاش خود را می‌کنم در کنار سایر فعالیت‌های اجرایی و آموزشی که دارم هر سه ماه یک بار دیدار مردمی داشته و در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار گیرم.

نماینده منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری حماسه ۲۴ خرداد ماه سال جاری را تجلی انسجام ملی دانست و اظهار داشت: در این روز تاریخی و حماسی اغلب واجدان شرایط برای رای دادن در حوزه‌های انتخابیه حضور یافتند تا به این وظیفه ملی و مذهبی خود جامه عمل بپوشانند.

وی ایران اسلامی را دارای ملتی خودکفا، مستقل و با قدرت تصمیمگیری و شعور سیاسی بالا دانست و اظهار داشت: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و سایر انتخاباتها بر همه روشن بود و به تاثیر این رویداد در معادلات بینالمللی و تحولات داخلی واقف بودند به همین دلیل از ماهها قبل برای حضور حماسی در این روز تاریخی لحظهشماری میکردند.