به گزارشافکارنیوز، یک منبع آگاه سعودی تاکید کرد: اجساد مربوط به ۷۰ تبعه این کشور که در جنگ بر ضد دولت سوریه کشته شده اند، در فرودگاه بین المللی فهد به عربستان تحویل داده شده است.

این منبع آگاه افزود: دولت عربستان تعدادی از دیپلمات های خود را به ترکیه فرستاده بود تا مقدمات لازم برای انتقال اجساد این کشته شدگان را فراهم کنند.

این مقام آگاه سعودی ادعا کرد: دولت عربستان کسی را برای مبارزه و جنگ در سوریه اعزام نکرده و این ۷۰ نفر بر اساس میل و اراده خودشان برای جنگ به سوریه رفته اند.

وی افزود: در بین این کشته شدگان ۴ زن نیز حضور داشته اند. هم اکنون بیش از ۸ هزار تبعه سعودی در حال مقابله با دولت بشار اسد در سوریه هستند.

بر اساس این گزارش، منابع اطلاعاتی عربستان به روند انتقال شبه نظامیان سعودی به سوریه از طریق مرزهای اردن کمک می کنند.

بحران داخلی سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده و تا کنون تعداد زیادی از مردم این کشور از جمله سربازان و نیروهای امنیتی کشته شده اند.

دولت سوریه اعلام کرده است که هرج و مرج و درگیری های داخلی این کشور توسط کشورهای خارجی مدیریت می شود. گزارش های زیادی در خصوص حضور گسترده شبه نظامیان خارجی در سوریه وجود دارد.

دمشق اعلام کرده است که کشورهای غربی و منطقه ای مثل قطر، عربستان و ترکیه از شبه نظامیان این کشور حمایت می کنند.

بشار اسد در مصاحبه ای که در ماه آوریل با یک شبکه تلویزیونی ترکیه انجام داد، تاکید کرد: اگر شبه نظامیان در سوریه به قدرت برسند کل منطقه خاورمیانه بی ثبات خواهد شد.