به گزارشافکارنیوز، درگیری بین نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه و مخالفان دولت این کشور در حالی است که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با برپایی راهپیمایی که توسط حزب عدالت و توسعه برگزار شد قصد داشت تا قدرت و اقتدار دولت را نشان دهد.

هزاران نفر از معترضان به سیاست های دولت ترکیه که روز یکشنبه قصد داشتند وارد میدان تقسیم شوند با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

پلیس ترکیه با شلیک گاز اشک آور و استفاده از توپ های آبپاش قصد متفرق کردن معترضان را داشت. معترضان به سیاست های دولت ترکیه در دو هفته گذشته در پارک گزی در میدان تقسیم تجمع کرده بودند.

بولدوزرهای پلیس اقدام به تخریب موانع ایجاد شده توسط تظاهرکنندگان کردند و کارگران شهرداری نیز خیابان های اطراف میدان تقسیم را پاکسازی کرده اند.

اردوغان در سخنانی در جمع طرفداران دولت ترکیه رسانه های گروهی بین المللی را به دروغ پردازی در خصوص پوشش اخبار مربوط به تحولات اخیر ترکیه کرده است. وی گفت: رسانه های خارجی نمای دقیق و روشنی از وضعیت ترکیه را نشان نمی دهند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از اقدام پارلمان اروپا در خصوص انتشار قطعنامه برای معترضان ترکیه، گفت: ترکیه کشوری نیست که بتوان آن را توسط پارلمان هایی که چیزی درباره این کشور نمی دانند، متهم کرد. اتحادیه اروپا باید جایگاه خود را بشناسد.

پارلمان اروپا در قطعنامه ای که روز پنج شنبه منتشر شد به دولت ترکیه در خصوص استفاده از خشونت شدید و بیش از حد در برخورد با تظاهرات آرام و مسالمت آمیز مردم هشدار داد.