سری جدید «برهان» در ماه رمضان

به گزارش افکارنیوز،علیرضا محمدی نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی " برهان " درباره سری اول این برنامه با محوریت پاسخ به سئوالات و شبهات دینی اظهار کرد: بحمدالله برنامه‌های معارفی در تلویزیون با استقبال روبرو می‎شوند و " برهان " نیز در میان برنامه‎های معارفی سیما در نوروز رتبه اول را از آن خود کرد و بخشی از این موفقیت به دلیل رضایت ۹۵ درصدی مخاطبان بوده است. از آن رو ساخت فاز دوم آن را برای ماه رمضان آغاز کرده‎ایم.

وی افزود: " برهان " در سری نخست خود در نوروز تلاش کرد پاسخ‎های قانع‌کننده‌ای برای شبهاتی که طی برخی هجمه‎ها در ذهن عامه مردم رسوخ کرده ارائه کند و برای طرح چنین موضوعاتی شبکه قرآن و معارف سیما به عنوان شبکه‎ای تخصصی بهترین گزینه بود.

محمدی درباره ساختار برنامه توضیح داد: موضوع مورد بحثهر قسمت از " برهان " نخست در بخش کوتاهی مثل مجامع آموزشی، کتابخانه، کلاس درس و دانشگاه از طریق یک داستان کوتاه روایت می‎شد و در ادامه جوانانی از طیف‎های گوناگون در گروه ‎۸ نفره به ارائه نظرات مرتبط خود می‌پرداختند. حضور کارشناسان و دریافت پاسخ درست به هر شبهه نیز بخش بعدی برنامه ما بود.

این تهیه کننده سرفصل‎های بررسی شده در سری اول را این چنین برشمرد: چرایی حجاب، قصاص، عرفان‌های نوظهور، نقد سکولاریسم، اعجاز قرآن، مزایای شیعه نسبت به سایر فرق، روابط افراد در اسلام، موسیقی و حدود آن در اسلام، حکومت جهانی و مهدویت، دلیل پیشرفت جوامع دور از دین و چرایی خمس از جمله مباحثطرح شده در سری اول این مجموعه بود.

وی ادامه داد: پخش یک نجوای معنوی بر اساس مناجات‌نامه آیت الله حسن زاده آملی از دیگر بخش‎های سری اول برنامه بود.

محمدی همچنین از دکتر باقرزاده، دکتر قنادی، دکتر عابدی، دکتر شریفی، دکتر فلاح رفیع و آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی به عنوان کارشناسان این برنامه نام برد.

نویسنده و کارگردان " برهان " درباره سری جدید آن یادآور شد: سری جدید با موضوع پاسخ به شبهات ماه مبارک رمضان که صرفا به مباحثشرعی محدود نیستند، در حال ساخت است و موضوعاتی چون توبه، استغفار، لیالی قدر و مباحثزندگی امیرالمومنین(ع)، رابطه شریعت و سلامت، عصریت پذیری احکام اسلامی و… در سری جدید لحاظ می‎شود.

ضبط سری جدید این مجموعه از امروز ۲۷ خرداد ماه برای پخش شبانه در طول ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای آغاز خواهد شد.

این مجموعه در گروه معارف و سیره اهل بیت(علیهم السلام) شبکه قرآن و معارف سیما تولید می‌شود.