به گزارش افکارنیوز،ساعت یک ظهر ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری، گزارش به قتل رسیدن راننده جوانی در میدان میوه و تره‌بار تهران به پلیس ۱۱۰ گزارش شد و تیمی از کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد برای بررسی این ماجرا وارد عمل شد. دقایقی بعد تیمی از اداره ویژه قتل با دستور بازپرس قریشی‌زاده از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شد و به تحقیقات میدانی دست زد.

یکی از شاهدان درگیری مرگبار به تیم جنایی گفت: «محمود» راننده خاور است و از شهرهای مختلف بار میوه به تهران می‌آورد، امروز وقتی مقابل حجره‌مان رسید از یک زن کولی که در جای پارک خودروها ایستاده بود خواست کنار برود تا بتواند خاور را پارک کند ولی آن زن با رفتار پرخاشگرانه کنار رفت و بین آن دو دعوا شد و زن کولی که بساط چاقو داشت با یکی از چاقوهایش ضربه‌ای به سینه محمود زد.

وی در ادامه افزود: من و دیگر حجره‌داران باور نمی‌کردیم این زن دست به چاقو شود و جنایت باورنکردنی را رقم بزند. زن کولی وقتی دید محمود روی زمین افتاده است، به سرعت دوید و سوار یک خودرو شد و از میدان میوه و تره‌بار فرار کرد. کارآگاهان در ادامه بررسی‌هایشان دریافتند زن کولی هر روز به میدان میوه و تره‌بار می‌آمد و دستفروشی می‌کرد و کسی نیز از محل زندگی وی اطلاعی ندارد. بنا بر این گزارش، پلیس جنایی با چهره‌نگاری از کسانی که زن کولی را دیده بودند با به دست آوردن تصویر فرضی وی در تلاش هستند سرنخی از مخفیگاه وی به دست آورند.

مرگ معمای پسربچه

عصر ۲۴ خردادماه سال جاری ماجرای گم شدن پسربچه‌ای ۱۱ ساله به نام «آبتین» به پلیس گزارش شد. با مراجعه تیمی از پلیس به خیابان اشرفی‌اصفهانی پدر این پسربچه که بسیار نگران به نظر می‌رسید به آنان گفت: من و همسرم چند سال پیش از هم جدا شدیم و دادگاه حق حضانت پسرم را به همسر سابقم داد و قرار شد هفته‌ای یک‌بار آبتین برای یک روز به خانه من بیاید. طبق روال گذشته امروز صبح مقابل خانه مادر آبتین رفتم و وی را به خانه آوردم. پسرم پیش از ظهر خواست به کوچه برود و بازی کند، قبول کردم و وی رفت. پس از گذشت چند ساعت پایین رفتم تا صدایش کنم که برای ناهار بیاید ولی هرقدر گشتم هیچ خبری از وی به دست نیاوردم. وی در ادامه افزود: هر جایی که می‌شناختم زیر پا گذاشتم ولی کسی پسرم را ندیده بود و از سویی احتمال می‌دهم مادرش بدون اطلاع من آمده و وی را به خانه‌اش بازگردانده.

با ادعاهای این مرد، پلیس با هماهنگی دادیار پرونده مقابل خانه مادر آبتین رفتند و وی را تحت بازجویی گرفتند که این زن نیز عنوان داشت دست به چنین کاری نزده است و به‌خاطر گم شدن پسرش از همسر سابقش شکایت خواهد کرد. همچنان که پلیس در حال به‌دست آوردن سرنخی از سرنوشت آبتین بود، پدر وی با اداره ۱۱ پلیس آگاهی تهران تماس گرفت و ادعا کرد جسد پسرش را در زیرزمین خانه پیدا کرده است.

در ادامه تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس رسولی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند و با جسد پسربچه که زمان زیادی از مرگش می‌گذشت روبه‌رو شدند. تیم جنایی در بررسی‌های خود دریافت پسر‌بچه با جریان برق از دنیا رفته و شواهد نشان می‌داد به پاها و یکی از دستانش سیم برق متصل شده و آثار سوختگی نیز حاکی از این ماجرا بود. پلیس جنایی در شاخه دیگری از تحقیقات دریافت در ورودی زیرزمین قفل داشته و با چندین نقطه کور در پرونده روبه‌رو شدند که آبتین برای چه به زیرزمین که برای کودکان ترسناک به نظر می‌رسد رفته یا وی کلید قفل آن را از کجا به‌دست آورده است. در ادامه پدر آبتین دوباره تحت بازجویی قرار گرفت ولی وی همانند پیش ادعا کرد پسرش به قصد بازی خانه‌اش را ترک کرده و اطلاعی نداشته که وی به زیرزمین رفته است.

بنابر این گزارش، بازپرس پرونده برای مشخص شدن ماجرا از پزشکان پزشکیقانونی خواست با کالبدشکافی و بررسی دقیق جسد علت مرگ را برای ادامه تحقیقات مشخص کنند.