به گزارش جام جم، فردي كه با استفاده از عنوان جعلي از مردم كلاهبرداري ميكرد، توسط كارآگاهان پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در توضیح این پرونده گفت: رسیدگی به پرونده جاعل حرفه‌ای که از چند نفر کلاهبرداری کرده بود توسط کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز و در تحقیق از مالباختگان معلوم شد شخصی که خود را دکتر و عضو هیات علمی و فردی با نفوذ در نهادهای دولتی معرفی کرده است، با اخذ مبالغی از افراد جویای کار و وعده استخدام در ادارات و نهادهای دولتی متواری شده است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با همکاری شاکیان، چهره‌نگاری صورت گرفته وچهره فرضی متهم ترسیم و با استفاده از منابع اطلاعاتی محل اختفای وی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت و تعداد زیادی مدارک تحصیلی و هویتی جویندگان کار کشف و ضبط شد.

عظیمی افزود: در بازجویی‌ها متهم به نام واقعی(محمد) دیپلمه که قصد انکار هرگونه اعمال غیرقانونی را داشت، پس از مواجهه حضوری با شاکیان، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و گفت: بامعرفی خود به عنوان دارنده مدرک دکترای علوم سیاسی، کاندیدای مجلس و رئیس اتاق فکر و… با دریافت وجوه نقد به افراد جویای کار قول کار دولتی می‌دادم و با این شیوه و شگرد از ۲۷ نفر کلاهبردرای کرده‌ام.

در نهايت با اعترافات متهم، پرونده تكميل و با صدور قرارقانوني وي روانه زندان شد.