چند درصد اردبیلی‌ها به روحانی رای دادند؟

به گزارش افکارنیوز، اسدالله علی اکبری‌مجد ظهر امروز در تشریح آخرین نتایج و آرای کسب شده در استان اردبیل اظهار داشت: در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که روز جمعه ۲۴ خرداد با حضور گسترده و پرشور مردم استان برگزار شد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ۶۱.۲۱ درصد آرای مردم استان اردبیل را کسب کرد.

وی گفت: محمد باقر قالیباف ۱۵.۰۴ درصد، محسن رضایی ۹.۱۱ درصد، سعید جلیلی ۶.۸۰ درصد، علی اکبر ولایتی ۶.۲۰ درصد و سید محمد غرضی نیز ۱.۲۸ درصد آرای مردم استان را به خود اختصاص دادند.

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ترکیب جمعیت مشارکت کننده در انتخابات ۲۴ خرداد در استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به این که جمعیت واجد شرایط استان برای رای دادن در این انتخابات ۹۰۹ هزار و ۲۸۸ نفر بود شهرستان سرعین با ۱۰۰.۰۶، شهرستان نیر با ۹۳.۷۱ و شهرستان کوثر با ۸۳.۲۶ درصد رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اکبری مجد بیان داشت: میزان مشارکت در شهرستان بیلهسوار ۸۲.۴۲، در نمین ۸۱.۲۸، در پارسآباد ۸۰.۱۶، در مشگینشهر ۷۸.۳۷، در خلخال ۷۷.۵۸، در گرمی ۷۷.۴۸ و در اردبیل ۶۱.۴۰ درصد بوده است.