به گزارش افکارنیوز، " الکساندر سامبوک، از تحلیلگران و مفسران روسی در گفتگو با " اس ار اف " سوئیس تاکید کرد از زمانی که پوتین در ماه می سال ۲۰۱۲ سومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد مناسبات بین مسکو و واشنگتن به صورت روزافزون بدتر شد.

در حال حاضر این دو قدرت بزرگ بخصوص درگیر مناقشات بر سر حل بحران سوریه هستند، آمریکاییها می خواهند با ارسال سلاح به شورشیان کمک کنند، این در حالی است که روسیه همچنان به بشار اسد پایبند بوده و رژیم وی را با مدرنترین تسلیحات جنگی مجهز می کند. این شرایط جنگ نمایندگی قدرتهای بزرگ در دوران جنگ سرد را یادآوری می کند.

" الکساندر سامبوک " کمتر احتمال می دهد که مسکو و واشنگتن، بحران سوریه را مشترکا بتوانند حل کنند. رئیس جمهوری روسیه تنها علاقه مند به این موضوع است که نقش مهم خود در این اختلافات را حفظ کند. آرزوی پوتین این است که توسط آمریکا به عنوان شریکی با حقوق برابر و به عنوان قدرتی که نمی توان آن را دست کم گرفت شناخته شود. به همین دلیل وی در آینده قابل پیش بینی هرگز از حمایت اسد دست برنمی دارد.

این خبرنگار روسی همچنین خاطر نشان کرد: پوتین به بشار اسد و درگیریهای سوریه نیاز دارد تا بتواند موضع روسیه در این منطقه را حفظ کند.

وی افزود: اختلافات فعلی بین واشنگتن و مسکو یک زمینه تاریخی دارد. این اختلافات با روی کار آمدن مجدد پوتین در کرملین در ماه می ۲۰۱۲ شروع شد.

به عقیده " ساموک " پوتین به آمریکا به عنوان یک تصویر دشمنی برای بازسازی رژیم خود و مقابله با مخالفانش نیاز دارد.

حدود چهار سال پیش بود که باراک اوباما و رئیس جمهوری سابق روسیه مدودف، اعلام کردند که آنها می خواهند بر رقابتها و اختلافات سابق غلبه کرده و مسیر شراکت را در پیش گیرند.

سامبوک بر این عقیده است که از زمانی که پوتین مجددا روی کار آمد تلاشها برای شروع مجدد مناسبات نزدیک با واشنگتن تمام شد.