به گزارش افکارنیوز، رامین مهمان‌پرست در این دیدار با اشاره به تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و هم‌چنین برگزار انتخابات در ایران تصریح کرد: تحولات سیاسی ایران برای اغلب کشورها جالب توجه است. خوشبختانه ما یکی از بهترین انتخابات را داشتیم که با اکثریت شرکت‌کنندگان برگزار شد.

او افزود: این نشان می‌دهد مردم ایران علاقه‌مند به آینده خودشان هستند و سرنوشت کشورشان را خود رقم می‌زنند. رییس‌جمهور ظرف دو ماه آینده عهده‌دار این پست می‌شود و ما گمان می کنیم که در دوره جدید ریاست جمهوری در ایران شاهد گسترش همکاری‌ها با کشورهای مختلف خواهیم بود.

وی با بیان این که رقابت بین کاندیداها بسیار تنگاتنگ بود اظهار کرد: این انتخابات نشانگر دموکراسی در ایران است و می‌تواند الگویی برای دیگران باشد. بسیاری از مقامات دیگر کشورها این انتخابات را پیگیری می‌کردند و با این انتخابات نقش آینده ایران قدرتمندتر خواهد بود و این فرصت‌ها به روابط بهتر با کشورهای همسایه، منطقه و … در زمینه‌های مختلف می‌شود.

مهمان‌پرست تاکید کرد: روابط ایران و اندونزی عالی است. معتقدم می‌توانیم از ظرفیت‌های دو کشور استفاده کنیم.

وی با بیان این که ایران خواهان بهترین روابط با همه کشورهاست به جز رژیم صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسد گفت: اگر آمریکایی‌ها رفتار خود را عوض کنند آن‌ها باید سیاست خود را تغییر دهند. ایران باثبات‌ترین کشور در منطقه است و بزرگ‌ترین کشور منطقه و می‌تواند به حل بحران‌ها در منطقه کمک کند. کشورهای غربی از جمله آمریکا به حقوق ما احترام بگذارنند و رفتار اشتباه در قبال ایران را تغییر دهند و به حقوق ملت ما و کشورهای مستقل احترام بگذارند.

مهمان‌پرست تاکید کرد: اعمال تحریم‌ها ناعادلانه است و فکر می‌کردند اعمال تحریم‌ها بر حمایت مردم ما از نظام تاثیر می‌گذارد. ما تمدن تاریخی داریم و مایل به برقراری بهترین روابط با کشورهای غربی هستیم و می‌خواهیم بهترین روابط را با آن‌ها داشته باشیم اگر آن‌ها بخواهند.

وی گفت: آینده متعلق به کشورهای مستقل است. همه کشورهایی که علاقه‌مندند قدرتمند باشند باید حمایت مردم خودشان را داشته باشند. اگر دموکراسی باشد باید به مردم اجازه داده شود که درباره سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری در ایران درسی برای کشورهای غربی است مبنی بر این که ملت ما کشورشان را دوست دارند. همه مردم حق دارند از تکنولوژی استفاده کنند و ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم. همه کشورهای غربی باید به این ملت بزرگ احترام بگذارند و حقوق‌شان را به رسمیت بشناسند و با این ما دنیای بهتری داریم.

وی افزود: اگر قدرت‌های بزرگ بخواهند در همه زمینه‌ها در کشور ما دخالت داشته باشند با مقاومت ما روبه‌رو می‌شوند. اگر ما کشورهای مسلمان با هم باشیم می‌توانیم موجی در دنیا ایجاد کنیم.

او تصرح کرد: ما باید بتوانیم بحران‌ها و مشکلات را در منطقه با کمک همدیگر حل کنیم و اگر چنین کنیم دنیای بهتری خواهیم داشت

به گزارش ایسنا، احمد کوسینی، سردبیر این خبرگزاری ابراز امیدواری کرد که در دوران ریاست جمهوری روحانی روابط ایران و اندونزی مستحکم‌تر شود.

وی با اعلام همکاری‌های موجود میان خبرگزاری رسمی این کشور با رسانه‌های مختلف ایران به تبادل عکس و خبر با برخی رسانه‌های کشورمان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها بین کشورهای اسلامی تقویت شود.

وی توضیحاتی درباره این خبرگزاری و نحوه پوشش و انعکاس اخبار ارائه کرد.

محمود فرازنده، سفیر ایران در جاکارتا نیز گفت: اولین نمایشگاه عکس ایران در ۱۷ اگوست در جاکارتا برگزار شد و قرار است نمایشگاه عکس اندونزی در تهران برگزار شود.

یکی از سردبیران این رسانه نیز گفت: اخبار ایران باید توسط رسانه‌های ایرانی مخابره شود نه خبرنگاران غربی.

در پایان این دیدار مهمانپرست از بخش های مختلف خبرگزاری دولتی اندونزی بازدید کرد.