"یوسف قاسمیگولک" افزود: دانهدرشتهای پرونده معوقات بانکی، صرفا به علت افزایش سرمایه شخصی، اقدام به دریافت تسهیلات بانکی کرده و اکنون که میلیاردر شدهاند، تصمیمی برای بازگرداندن این سرمایههای ملی به بانکها را ندارند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وام‌هایی که با ارزشی معادل چندین برابر وثیقه، به برخی افراد دانه درشت پرداخت شده‌ است، وجاهت قانونی ندارد و این موضوع مسائل و مشکل‌های آسیب‌زایی را برای بانک‌ها به‌ وجود آورده است.

بانک‌ها برای ارائه وام به مردم مشکل دارند

قاسمی گولک، با تأکید بر این‌که هم‌اکنون سیستم و چرخه مالی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات کافی به مردم دچار مشکل است، ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و بر اساس تصریح قانون برنامه پنجم توسعه، بانک مرکزی مکلف است به‌منظور ایجاد اشتغال و کمک به کارآفرینی، تسهیلات مناسبی با بازپرداخت بلند مدت را به جویندگان کار و کارآفرینان پرداخت کند.

نماینده دور هشتم مجلس، توضیح داد: با وجود دانه درشت‌هایی که وام‌هایی کلان، دریافت کرده و قصد بازپرداخت آن را ندارند، شایسته نیست که دولت تمام هم و غم خود را بر بدهکارانی متمرکز کند که به علت بیمار بودن ساختار اقتصادی کشور، قادر به بازپرداخت وام‌های خود نیستند.

محاکمه مفسدان بدون فوت وقت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تأکید کرد: قوه قضاییه باید هرچه سریعتر متخلفان دانه درشت پرونده معوقات بانکی را محاکمه و بدهی آنها را به بیتالمال مردم برگرداند.