امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در نشستی خبری افزود: آخرین دستاوردهای دفاعی در مخابرات و جنگ الکترونیک، هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه های موشکی، ادوات زرهی بهینه سازی شده و سامانه های هوایی و زیرسطحی در این روز به نمایش در می آید.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ وی اضافه کرد: اگر شرایط هوا در این روز مساعد باشد رژه هوایی جنگنده های نیروی هوایی و نیز بالگردهای هجومی و پشتیبانی هوانیروز نیز در مقیاس گسترده انجام می شود.

پوردستان با بیان اینکه در رژه روز ارتش در ۲ سال گذشته پرش چترباز از برج میلاد و نیز پرش چترباز به همراه مسافر را داشتیم، گفت: امسال پرش چترباز از پل قطور با ارتفاع حدود ۷۰ متر انجام خواهد شد.

وی افزود: ارائه آخرین دستاوردهای دفاعی هم به ملت اطمینان خاطر می دهد که ارتش محکمی دارد و هم پیامی به بیگانگان است که خیال خام تهدید و تجاوز را از ذهن خود بیرون کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش افتخار می کند که در مسیر حرکت خود در کنار ملت توانسته است، سربازی شایسته و فداکار باشد و منویات فرمانده معظم کل قوا را با اقتدار اجرا کند.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان افزود: بسیاری از معاندان و اشرار که از کاشت نهال جمهوری اسلامی ایران در این مملکت ناخرسند بودند، فعالیت براندازانه را آغاز کردند و شعار انحلال ارتش سردادند.

وی گفت: حضرت امام(ره) با دوراندیشی و فراست، با نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، به ارتش عزت دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: الحق ارتش به شایستگی به اعتماد حضرت امام(ره) پاسخ داد.

امیرپوردستان گفت: وقتی که صدام با ۱۲ لشکر به ایران حمله کرد، نخستین یگان هایی که در مقابل دشمنان صف آرایی کردند، یگان های ارتش بود.

وی در ادامه پیوستن ارتش به صفوف انقلابیون را از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی خواند و افزود: اگر بدنه ارتش به انقلاب نمی پیوست، انقلاب به این سرعت به ثمر نمی رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پیوستن بدنه ارتش به انقلابیون، ریشه در اعتقادات و باورهای بدنه ارتش داشت.