امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر تشریح طرح تحول ساختار نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ما درحال حاضر وارد یک فاز جدیدی از تهدیدات شده ایم، تهدیداتی که به لحاظ نوع، شکل و اندازه با گذشته خیلی فرق دارد و باید متناسب با آنها تغییرات جدیدی در ساختار نظامی خود بوجود بیاوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، وی با بیان اینکه با استفاده از تجربیات دوران ۸ سال دفاع مقدس و بررسی جنگ اول و دوم خلیج فارس و همچنین جنگ افغانستان، دکترین نظامی خود را تعریف کرده ایم، گفت: در دکترین جدید نیروی زمینی ارتش، متناسب با تهدیدات تاکتیک های خود را اجرایی خواهیم کرد.

امیر پوردستان افزود: در حقیقت طرح تحول ساختاری نیروی زمینی ارتش، چابکی و چالاکی این نیرو را در عرصه های مختلف به ویژه عرصه دفاع از کیان میهن اسلامی به همراه خواهد داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به طرح آمایش جدید این نیرو اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر یگان های نیروی زمینی ارتش تنها در نقاط مرزی غرب و شمال غرب کشور مستقر هستند در حالیکه با طرح تحول ساختاری و آمایش جدید یگان های نیروی زمینی ارتش در همه نقاط مرزی کشور مستقر خواهند شد، ضمن اینکه شاهد ساخت و احداثپادگان های نظامی جدیدی نیز در همه نقاط مرزی کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طرح تحول ساختاری نیروی زمینی ارتش برکات بسیار زیادی را هم برای این نیرو و هم برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

امیر پوردستان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه ارزیابی شما از ادعاهای بی پایه و اساس مقامات بحرینی در مورد جمهوری اسلامی ایران چیست، بیان داشت: یکی از کارهایی که متاسفانه مقامات این کشورها انجام می دهند فرافکنی است، مردم کشورهایی که در آنها موج بیداری اسلامی به راه افتاده است دارای مطالباتی از دولت خود هستند اما آنها به جای پاسخگویی به مطالبات، جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادعاهای بی پایه و اساس مقامات بحرینی را در چارچوب سیاست های ایران هراسی استکبار جهانی دانست و افزود: اینگونه اظهارات هیچ منطقی ندارد.