به گزارش افکارنیوز، «بنجل»، «فرغون» و «قتلگاه متحرک»، نمونه‌ای است از واژه‌هایی که برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم در قبال پیشروترین و مهم‌ترین صنعت حال حاضر ایران پس از صنعت نفت، به کار ‌بردند. یکی از هشت کاندیدای ریاست‌جمهوری خودروهای داخلی را «فرغون آپشن‌دار» عنوان کرد و دیگری نیز خودروهای ساخت داخل را قتلگاه متحرک خواند حال آنکه دیگر کاندیداها از جمله حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب مردم تا پایان موعد تبلیغات انتخاباتی هیچ اشاره‌ای به وضعیت این صنعت در گفتار و دیدگاه‌های خود نکرد. حال آنکه یکشنبه شب گذشته محمد باقر نوبخت مشاور اقتصادی روحانی در برنامه زنده تلویزیونی پایش ضمن تشریح برنامه‌های اقتصادی رییس‌جمهور نکاتی کوتاه نیز در مورد صنعت خودرو عنوان کرد.
مشاور اقتصادی رییس‌جمهور منتخب در این برنامه با اشاره به ۱۰ مولفه‌ای که در بهبود فضای کسب‌و‌کار کشور موثر است تاکید کرد که یکی از برنامه‌های دولت یازدهم ساماندهی بازار خودرو است. وی توضیح داد که افزایش قیمت خودرو ربطی به تحریم‌ها ندارد و به مدیریت مجموعه برمی‌گردد، بر این اساس دولت دکتر روحانی از مدیران شایسته در این عرصه استفاده می‌کند و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.
اظهارنظر نوبخت، مشاور اقتصادی روحانی در شرایطی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان وعده دوباره کاهش قیمتها از سوی دولت جدید بازهم میتواند بلاتکیفی خودروسازان و متقاضیان را به همراه داشته باشد.