اسنودن اسرار بیشتری از دولت آمریکا افشا می‌کند

به گزارشافکارنیوز، «ادوارد اسنودن» مسئول اصلی افشای برنامه های جاسوسی دولت آمریکا در اینترنت، روز دوشنبه اتهام جاسوسی که علیه وی مطرح شده است را رد کرد و وعده داد افشاگری های تازه ای درباره «دسترسی آزاد» سرویس های امنیتی آمریکا به اطلاعات شخصی شهروندان در شبکه اینترنت انجام می دهد.

اسنودن(۲۹ ساله) که قبلا مشاور فنی آژانس امنیت ملی آمریکا بود، از بیستم ماه می در پی افشای برخی برنامه های مخفی دولت آمریکا به هنگ کنگ فرار کرده است.

اسنودن که این مطالب را در گفت وگوی مستقیم با کاربران اینترنتی سایت روزنامه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد، تاکید کرد، بر خلاف ادعاهای منتشر شده، وی بهیچ وجه برای چین جاسوسی نمی کند.

وی با رد اتهامات وارده علیه وی، گفت: «این اتهام، حمله ای است که از قبل برایم قابل پیش بینی بود و من پیش از افشاگری، چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودم.»

اسنودن تاکید کرد: «اگر من جاسوس چین هستم پس چرا به طور مستقیم به پکن فرار نکردم؟»

«دیک چنی» معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای که روز یکشنبه در شبکه «فاکس نیوز» پخش شد، عنوان کرد، فرار اسنودن به چین تردیدهایی جدی درباره وی ایجاد کرده است.

اسنودن همچنین تاکید کرد: «دولت آمریکا بهیچ وجه نمی تواند با زندانی کردن یا کشتن من، این رسوایی را محو کند. حقیقت مسیر خود را یافته است و نمی توان آن را از حرکت بازداشت.»

وی در پاسخ به علت فرارش به هنگ کنگ پیش از انتشار اسناد جنجال برانگیز، گفت: «مطمئن بودم که در صورت بازداشت در آمریکا عادلانه محاکمه نمی شوم. دولت آمریکا امکان محاکمه منصفانه مرا در کشورم از بین برد و بلافاصله و علنا مرا به خیانت متهم کرد و مجرم شناخت. خروجم از آمریکا کار بسیار خطرناکی بود؛ زیرا کارکنان آژانس امنیت ملی پیوسته تحت نظر هستند و باید سفرهای خود را سی روز پیش از ترک آمریکا به مقامات مافوق اعلام کنند. بنابراین من باید بدون جلب توجه دیگران به جایی می رفتم که در آنجا قوانین قضایی اش به من اجازه می داد بدون اینکه بازداشت شوم، فعالیت کنم.»

اسنودن وعده داد جزئیات بیشتری را از نحوه دسترسی آزاد مسئولان و ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا به داده ها و اطلاعات شخصی شهروندان در اینترنت افشا کند.

وی همچنین تاکید کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا به اطلاعات شخصی افراد در اینترنت دسترسی دارد.