به گزارش افکارنیوز:"آبيومي آزيکيوه" سر دبير نشريه اينترنتي "پان- آفريکن نيوز واير" در گفتوگو با شبکه پرس تيوي تصريح کرده است که امريکا و ناتو از جنگ در ليبي به تنگ آمدهاند.

وی اظهار داشت، امریکا شاهد بوده است که حملات هوایی روزهای اخیر بر مواضع معمر قذافی بی‌فایده و ناکارآمد بوده و این امر خود بیانگر آن است که احتمال پیروزی نیروهای مخالف دولت در بخش شرقی کشور بر رژیم قذافی بسیار ضعیف است.

آزی‌کیوه با اشاره به ورود ژنرال " کارتر هم " فرمانده جدید نیروهای امریکایی - آفریقایی به لیبی گفت: " ژنرال هم، تاکید کرده است که اعزام نظامیان نیروی زمینی به لیبی همچنان در دستور برنامه‌‌های وی قرار دارد. "

وی در قسمت دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که دولت امریکا از برخی از گروه‎های مخالف در لیبی که در شرق این کشور به جنگ با دولت قذافی برخاسته‎اند، حمایت می‎کند.

این سردبیر آفریقایی در ادامه افزود، دولت طرابلس همواره ادعا کرده است که یکی از گروه‎های مخالف دولت تا حدودی با شبکه القاعده ارتباط دارد.

وی تاکید کرد، مردم امریکا از شنیدن خبر حمایت واشنگتن از القاعده به عنوان اصلی‌ترین دشمن امریکا در آنچه که جنگ علیه تروریست نامیده می شود، شگفت‌زده و غمگین خواهند شد.

آزی‌کیوه در ادامه گفت: " مسائلی که این روزها درباره جنگ لیبی گفته می‌شود اعتبار و نقش سیاسی این جنگ را که عمدتا یک جنگی داخلی است زیر سئوال می‌برد. "

نیروهای دولتی حامی سرهنگ قذافی از ابتدای انقلاب مردمی در این کشور در اواسط ماه فوریه تاکنون هزاران نفر از مردم را کشته‌اند.

همچنین، انقلابیون لیبی نیروهای ناتو را متهم کرده‌اند که با حملات کور و بی‌هدف موجب کشته شدن شماری از غیرنظامیان و مبارزان شده و هیچ کمکی برای حمایت از مردم لیبی در برابر حملات نیروهای طرف‌دار قذافی نمی‌کنند.

پیش از این نیز نیروهای ائتلاف غربی بدون هرگونه عذرخواهی، کشته شدن نیروهای انقلابی و مردم غیرنظامی در یک حمله هوایی به شرق لیبی را تائید کرده‎اند.

انقلابیون هم‌چنین از بی‌توجهی و سکوت ناتو نسبت به گلوله باران شهر‌های این کشور به دست نیروهای حکومتی لیبی و کشتار غیرنظامیان به شدت انتقاد کرده‌اند.

نيروهاي انقلابي ليبي همچنين کشتار مردم بيگناه اين کشور به دست نيروهاي ناتو را محکوم کرده و هشدار دادهاند، در صورت ادامه عملکرد ناموفق اين ائتلاف، از سازمان ملل خواهند خواست تا عمليات نظامي کشورهاي غربي در ليبي را متوقف کند.