پیشنهاد تاج در رابطه با درخواست کمیته انضباطی

به گزارشافکارنیوز،مهدی تاج در واکنش به پیشنهاد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه بخشی از درآمد فصل آینده باشگاه‌های بدهکار از محل سازمان لیگ برای تسویه بدهی‌های کنونی‌شان اختصاص یابد، اظهار کرد: الان کمیته انضباطی درباره برخی از بدهی‌ باشگاه‌ها احکامی را صادر می‌کند که از محل درآمد باشگاه‌ها در سازمان لیگ پرداخت شود. طلبکاران به سازمان لیگ می‌آیند و طلب‌شان وصول می‌شود اما متاسفانه در این مدل هیچ طبقه‌بندی یا اولویت‌بندی برای پرداخت بدهی باشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: این در حالی است که شاید پولی به یکی از طلبکاران پرداخت شود که باشگاه‌ پیش‌از این درباره آن طلبکار تعیین و تکلیف کرده باشد، اگر چه سازمان لیگ وظیفه دارد قانون را اجرا کند و قانون در این جا اجرای حکم کمیته انضباطی است. بنابراین در مجموع ما معتقدیم صاحب حق باشگاه‌ها هستند و بهتر است پول را به باشگاه بدهیم و آنها خودشان طبق اولویت‌بندی‌هایی که دارند بدهی‌ها را پرداخت کنند.

تاج با بیان اینکه سازمان لیگ نباید تبدیل به بانک شود، به ایسنا گفت: بنده این موضوع را در جلسه آتی هیات رییسه مطرح خواهم کرد، الان سازمان لیگ به بانک تبدیل شده و اینکه باشگاه‌ها و کمیته انضباطی طلبکاران‌شان را به ما ارجاع دهند و چک‌ها پیش ما وصول شود، ‌ قطعا مدل موفقی نیست، هرچند شاید علاج کنونی برای معضل موجود غیر از این حالت نباشد. چنین حالتی نکات مثبت و منفی دارد که در مجموع چندان به صلاح نیست و باید درباره‌اش تصمیم‌گیری کنیم.

رییس سازمان لیگ تاکید کرد: اینکه باشگاه‌ها اصلا نفهمند چقدر درآمد دارند و از پرداخت بدهی‌هایشان اطلاع نداشته باشند، به نفع‌شان نیست. بنابراین بهتر است پول‌ها به خود باشگاه‌ها پرداخت و از آنجا با تعامل و تفاهمی که می‌تواند میان باشگاه‌ها و کمیته انضباطی باشد، بدهی‌های آنها وصول شود. قانون می‌گوید وظیفه باشگاه است که درباره طلبکارانش تعیین و تکلیف کرده و در این صورت اجازه بازی در لیگ را خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای سازمان لیگ مقدور است حداقلی از میزان درآمد باشگاهها در فصل آینده را مشخص و به کمیته انضباطی اعلام کند تا از آن برای پرداخت مطالبات باشگاهها استفاده شود به ایسنا گفت: بله، چنین امکانی برای ما وجود دارد و میتوانیم بازه حدودی را از میزان درآمد باشگاهها اعلام کنیم تا به این قضیه اختصاص داده شود اگرچه باز هم تاکید میکنم بهترین حالت این است که پول را به خود باشگاهها بدهیم تا برای پرداخت مطالباتشان آن را طبقهبندی کنند.