حجم بازار جهانی پوشاک نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلار است که در این میان سهم کشورهای خلیجی (کشورهای عرب خلیج فارس) حدود ۱۲ میلیارد دلار است و پادشاهی سعودی به تنهایی پنج میلیارد دلار از این هزینه ها را به خود اختصاص داده است.

ایرنا به نقل از شبکه خبر عربی ' العربیه ' نوشت: قحطانی که با روزنامه ' الریاض الیوم ' سخن می گفت، توضیح داد که هزینه سرانه عربستانی‌ها در بخش لباس از بالاترین ارقام جهان است و طبق گزارش شرکت مشاورات تجاری بین المللی یورو مونیتور، اتباع این کشور در مقایسه با بسیاری از مردم دیگر هزینه های بالاتری را برای پوشاک و مُد می پردازند.

طبق این برآورد هر فرد سعودی به طور متوسط ۱۰ % از سبد خرید خود را به پوشاک اختصاص می دهد و این در حالیست که این نسبت در بین فرانسویان ۴.۵ % و در میان آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها ۶ %، و برای آمریکایی‌ها ۴ % است.

رییس کمیته برگزار کننده نمایشگاه زن روز در جده در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اینکه ' این نمایشگاه به مدت ۳ برگزار می شود و از ۲۸ / ۱ / ۱۳۹۰ آغاز به کار خواهد کرد ' همچنین افزود: خرید و فروش پارچه و لباس که توانسته است نفوذ خود را از طریق اینترنت گسترش دهد، به رغم گرانی و بحران مالی، شرکت‌های بزرگی را ثروتمند کرده است.
به گفته وی، سود این بازار که در سال گذشته ۸۲ میلیون دلار بوده، امسال بالغ بر ۱۱۹ میلیون دلار شده است.