بنابر گزارش خبرآنلاين، ایران خودرو و سایپا اقدام به افزایش قیمت های خود کردند.

در این افزایش قیمت که اخیرا به نمایندنگی ها ابلاغ شده قیمت خودرویی مثل پژو ۲۰۶ از ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۸۰ هزا تومان رسید. پژو ۲۰۷i از قیمت۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۱۷ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید، مدل اتوماتیک آن نیز از از ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

اما نکته جالب این که قیمت تندر نیز بالاخره افزایش یافت. با توجه به این که قبلا که پارس خودرو قیمت تندر خود را بالاتر از قیمت ایران خودرو به فروش می رساند، ایران خودرو نیز مجاب به افزایش قیمت محصول خود در کارخانه شد و قیمت آن را در مدل فول آپشن E۲ از ۱۳ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان رساند.

سوزوکی نیز بالاترین افزایش قیمت را داشت.

گفته می شود این افزایش قیمت به دلیل مالیات بر ارزش افزوده بوده است. البته این افزایش هنوز تاثیر خود در قیمت بازار را نشان نداده است؛ ولی کارشناسان خودرو معتقدند تاثیر این افرایش قیمت در هفته های آتی مشهود خواهد بود.

البته قیمت های بازار در سال جدید به طور عمومی روند افزایشی را نشان می دهد که در این میان خودروهایی مثل تندر۹۰ و زانتیا رکورد قیمتی خود را به ثبت رساندند به طوری که تندر فول ۱۶ میلیون تومان و زانتیا که سایپا آن را به تاریخ سپرد در بازار به ۳۲.۵ میلیون تومان رسیده که تقریبا قیمتی بی سابقه ای بوده است.

بازار خودروهای وارداتی از این تحولات بی بهره نماند و قیمت این خودروها بین ۲ تا ۶ میلیون تومان در سال جدید ۲ تا شش ن میلیون تومان افزایش قیمت را نشان می دهد.