معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدام اخیر غربیها مبنی بر تحریم سوخت هواپیماهای مسافربری ایران در اروپا، اعلام کرد: ایران نیز راهکار مقابله به مثل را انتخاب کرد و بلافاصله دستور داده شد که به هیچ یک از هواپیماهای غربی در داخل کشورمان سوخت داده نشود.

در عین حال محمدرضا رحیمی درمراسم «جشن سلامت» که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد تاکید کرد: یک خانواده چهارنفره تقریبا ۲۰۰ هزار تومان یارانه در هر ماه دریافت می‌کند، یادآور شد: این در حالیست که مستمری اقشار آسیب‌پذیر کمتر از ۶۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به این که مقرر شده است، با اجرای طرح میزان، ۵/۱ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به هر خانواده ایرانی پرداخت شود، ادامه داد: می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که یک خانواده چهار نفره با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و برخورداری از وام طرح میزان، سالانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درآمد دارد.

به گفته رحیمی، خانواده‌ نیازمندی که پیش ازاین با ۴۰ ۵۰ هزار تومان کمک دولتی از طریق کمیته امداد یا بهزیستی زندگی می‌کردند، اکنون با برخورداری از چنین درآمدی می‌توانند زندگی خود را مدیریت کنند.

رحیمی تاکید کرد: ایران به دنبال ارائه الگویی به جهانیان برای ریشه‌کن کردن فقر از طریق اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست.

وی با بیان این که کارشناسان معتقدند اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در دیگر کشورها همواره در اوج ثبات و پایداری صورت گرفته است، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز با وجود شدیدترین تحریم‌ها در اوج ثبات قرار دارد.

وی درباره طرح میزان توضیح داد: وام ۱.۵ میلیون تومانی یاد شده قرار است، ابتدا به کارکنان آموزش و پرورش و سپس به کارکنان حوزه بهداشت و درمان، سایر کارمندان دولت، بازنشستگان، کارگران و در نهایت به همه ایرانیان پرداخت شود.

بر اساس طرح تامین، اعتباری در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد که با آن نمی‌توانند اجناس خارجی خریداری کنند

به گفته وی در طرح تامین نیز اعتباری در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد که با آن نمی‌توانند اجناس خارجی خریداری کنند.

به گفته معاون اول رییس جمهور، خانواده‌ها با استفاده از این اعتبار می‌توانند بهترین کالاهای ایرانی را که دارای ایران ‌کد و استاندارد هستند، به صورت مستقیم از کارخانه تولید کننده تهیه کنند که علاوه بر برخورداری از سه درصد تخفیف، حمل کالا نیز برای آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح آتیه نیز اشاره و اظهار کرد: نرخ تولد در کشورمان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوزاد در سال است که این متولدان جدید از یک میلیون تومان در قالب طرح آتیه برخوردار میشوند.