اولین دوره مسابقات سراسری تلاوت قرآن کریم

به گزارش افکارنیوز،یوسف افراش معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم اولین دوره مسابقات سراسری تلاوت با محوریت حفظ و در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم به همت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.

افراش با اعلام این خبر افزود: اولین دوره مسابقات سراسری تلاوت با هدف ایجاد شور قرآنی و همچنین ترغیب متسابقین به فراگیری حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم همگام با دیگر آموزه‌های قرآن اجرا خواهد شد.

وی در خصوص شرایط حضور در این مسابقه اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این مسابقات موظف به مطالعه و آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بوده و علاوه بر متسابقین رشته حفظ، متسابقین رشته قرائت نیز می‌بایست قرعه‌های انتخابی مسابقه را به صورت حفظ قرائت کنند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: در همین راستا و در مرحله استانی مسابقات، قراء موظف به حفظ ۲۰ قطعه یک صفحه‌ای از قرآن معادل یک جزء قرآن کریم و در مرحله کشوری موظف به حفظ ۳۰ قطعه یک صفحه‌ای معادل یک و نیم جزء قرآن کریم خواهند بود.

افراش تصریح کرد: ثبت‌نام مرحله استانی این مسابقه طی تابستان و پیرو تبلیغات و اطلاع رسانی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها انجام شده و شرایط شرکت در مسابقات به اطلاع عموم خواهد رسید.