سیلی از بی حجابی در جامعه به راه افتاده است که اگرجلوی آن گرفته نشود وضعیت موجود از این هم بدتر خواهد شد.

به گزارش شفاف، محمد تقی رهبر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور گفت: وضعیت حجاب نسبت به گذشته هیچ فرقی نکرده است حتی می‌توانم بگویم یک مقدار ناهنجاری‌ها هم بیشتر شده است.

رهبر با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه حجاب افزود: دولت چکار کرده است؟ تنها حرفی که آقایان زدند این بود که باید کار فرهنگی انجام شود اما ما کار فرهنگی آنچنانی هم از آقایان ندیدیم. ما به کار فرهنگی اعتقاد داریم اما هم کار فرهنگی لازم است و هم باید برخورد شود اگر منکر در جامعه، منکر است پس علاوه بر کار فرهنگی کار اجرایی هم انجام دهید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت نگاهی دارد که از طرف علما و روحانیون بسیار مورد اعتراض قرار گرفته است اما متاسفانه دولت به آنها اهمیتی نداد. این درست است که نگاه باید فرهنگی باشد اما تنها فرهنگ نمی‌تواند مشکلات جامعه را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: دولت در مورد عفاف و حجاب هیچ کاری انجام نداده است و تمام تظاهرات و تجمعات مردم و اعتراض روحانیون را نادیده گرفتند.

رهبر گفت: ما با وزار و فرماندهان کشور جلسه داشتیم برای بررسی وضعیت حجاب شما به دانشگاه‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌ها سر بزنید ببینید کجا کار فرهنگی شده است.

وی با اشاره به فعالیت های خودجوش طلاب در زمینه حجاب گفت: طرح ریحانه النبی هم که در مدارس راه اندازی شد از سوی طلاب قم بود که وزارت کشور هم در حد جزیی حمایت‌هایی از آن طرح انجام داد.

وی گفت: بدحجابی و بی‌حجابی در کشور بعد سیاسی و تخریبی پیدا کرده است و راهی برای مقابله با نظام شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: نمایشگاه‌هایی هم که در خصوص لباس برگزار شد به درد محل‌های کارنمی‌خورد. آقای وزیر گفته بودند که ۵ میلیارد برای ساماندهی لباس در اختیار داریم اما این نمایشگاه‌هایی هم که برگزار شد طبق نظر کارشناسان هیچ بازدهی‌ای نداشت و در حد مد امروز هم نبود.

رهبر اظهار داشت: قانون ساماندهی عفاف و حجاب در مجلس هفتم مصوب شد و چند وزارت خانه مسوول شدند، حال دولت بگوید بعد از ۴، ۵ سال چه کرده است؟ اهتمامی روی این مساله نبوده است.حاکمیت مسوول امر به معروف و نهی از منکر است.