به گزارشافکارنیوز، کرباسیان - مدیر عامل شرکت پست - در مراسم بهره‌برداری از ظرفیت ۱۰ هزار دفتر خدمات ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات روستایی به عنوان دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری اظهار کرد: ‌ در حال حاضر روستاهای مختلف کشور از خدمات دفاتر ICT روستایی برخوردار شده‌اند و علاوه بر این دفاتر که در برخی از این روستاها پست بانک‌ها حضور فعال دارند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در روستاهای کشور ساکن هستند اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون وجود دارد ضعیف نسبی امکانات روستاهاست که باید این موضوع برطرف شود.

کرباسیان در ادامه با اشاره به خدمات مختلفی که در حوزه جهانگردی و سفر در این دفاتر ارائه کرد افزود: با توسعه فن‌آوری اطلاعات در روستاها شاهد کاهش آلودگی، جلوگیری از مهاجرت‌های بیهوده و توسعه منابع انسانی و … خواهیم بود.

وی در عین حال عنوان کرد: شاید بتوان گفت که جمعیت روستایی یک تهدید برای کشور بود که ما ان شاء‌الله می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و از سوی پست قرار است از سوی سازمان میراثفرهنگی آموزش‌هایی نیز به کارگزاران خدمات قابل ارائه در دفاتر ICT ارائه شود.

مدیر عامل شرکت پست در عین حال به برخی اقدامات که می توان در قالب دفاتر ICT روستایی ارائه کرد، اشاره و عنوان کرد: مبادله وجوه یارانه‌ها‌، ‌ توزیع کالابرگ‌های نفت و گاز، فراهم کردن شرایطی برای ارائه آمار به مرکز آمار، صدور کارت ملی، ‌ تعویض دفترچه بیمه، ثبت نام‌های مختلف آموزشی، افتتاح حساب‌های قرض الحسنه کوتاه مدت در پست بانک و … از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.

کرباسیان در بخش دیگری از صحبتهای خود به سکونت ۱۶۰۰ خانوار در روستاهای ایران اشاره کرد و افزود: تا سال ۹۱ تعداد ۳۳ میلیون مرسوله روستاهای ایران جابهجا شده است و به طور کلی برای ارائه خدمات در بخشهای روستایی با محدودیتهایی مانند هزینه بر بودن و همچنین سختی و مشکلات متعددی که در زمینه انتقال دیتا به این مناطق وجود دارد مواجه هستیم.