اکران فیلم اصغر فرهادی در سینما «آزادی»

به گزارش افکارنیوز،اگرچه در روزهای گذشته نگرانی‌هایی درباره جلوگیری از اکران جدیدترین فیلم سینمایی اصغر فرهادی در سینماهای حوزه هنری وجود داشت طبق تایید مسوولان سینما «آزادی»، مجوز اکران «گذشته» در این سینما به عنوان شاخص‌ترین سینمای متعلق به حوزه هنری صادر شده است.


بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی که در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن حضور داشت و توانست نخل طلای بازیگری را از آن خود کند از چهارشنبه صبح(۲۹خردادماه) در سینما «آزادی» تهران به عنوان پرمخاطب‌ترین سینمای کشور اکران می‌شود.


با توجه به صدور مجوز اکران «گذشته» در سینما آزادی، به نظر می‌رسد حوزه هنری در اکران این فیلم در سایر سینماهایش نیز مشکلی نداشته باشد.


در خلاصه داستان «گذشته» آمده است: «احمد(علی مصفا) ۴ سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی «لوسی» دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به «لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»


علاوه‌بر «برنیس بژو»(بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین «طاهر رحیم»(برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین»، «سابرینا وازانی» و «بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.