" میزان محبوبیت اردوغان همچنان بالاست "

به گزارش افکارنیوز، بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که میزان حمایت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر جمهوری ترکیه ممکن است کاهش هم پیدا کند و این نگرانی به وجود آمده که ترکیه بار دیگر به حکومت خودکامه بازگردد.

در نظرسنجی مشابهی که در ژوئن سال گذشته میلادی صورت گرفت میزان محبوبیت نخست وزیر ترکیه ۶۰ درصد بود.

همچنین در حالی که حزب عدالت و توسعه وی همچنان محبوب‌ترین و اصلی‌ترین حزب سیاسی در ترکیه محسوب می‌شود ۳ / ۳۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی صورت گرفته در سال جاری میلادی اعلام کردند که این حزب را نسبت به سایر حزب‌ها ترجیح می‌دهند.

یکی از مهمترین مسائلی که در این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شد نگرانی بازگشت ترکیه به حکومت خودکامه بوده است، به طوریکه ۹ / ۴۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که حکومت ترکیه خودکامه است در حالی که ۳۶ درصد اعلام کردند: این کشور حکومتی دموکرات دارد.

علاوه بر این ۱ / ۴۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که توسط موسسه متروپل صورت گرفت، اعلام کردند: ترکیه کشوری آزاد نیست در حالی که ۳ / ۵۳ درصد از آن‌ها نظر مخالف آن را داشتند و گفتند ترکیه کشوری آزاد است.

همچنین ۶ / ۴۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی رویکرد اردوغان را در مقابله با درگیری‌ها و اعتراضات در میدان تقسیم استانبول مقابله‌ای و تحریک آمیز خوانده در حالی که ۴ / ۳۱ درصد اعلام کردند: رویکرد نخست وزیر ترکیه صلح جویانه و آرام بوده است.

همچنین ۱۹ درصد نیز اعلام کردند که عقیدهای در این ارتباط ندارند.