به گزارش افکارنیوز،سیدمحمد حسینی در اختتامیه‌ی هشتمین جشنواره‌ی فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تأکید بر این‌که در صحبت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به NGOها اشاره شد، اظهار کرد: کاندیداها در صحبت‌های‌شان اظهار کردند که در گذشته به NGOها بها داده می‌شد، در صورتی که حالا هم این اتفاق می‌افتد. در مجلس هشتم از من سوال پرسیدند که چرا ما در استان‌ها روزنامه نداریم، در حالی که اکنون تمام استان‌ها روزنامه دارند و در همین چند سال اخیر، حدود دوهزار مجوز برای نشریات صادر کردیم.


او ادامه داد: انتظار داریم اگر کسی کاری را انجام نمی‌دهد، به‌خاطر آن توبیخ شود؛ اما اگر حکمی صادر می‌شود، دلیل این نیست که دولت آینده نمی‌تواند آن را باطل کند و دخالت در کار دولت آینده است.


حسینی با اظهار امیدواری نسبت به این‌که دولت یازدهم تحولاتی در حوزه‌ی اقتصاد و سیاست خارجی داشته باشد، گفت: همان‌هایی که می‌گفتند انتخابات ایران یک انتخابات فرمایشی است، بعد از به‌وجود آمدن این حماسه‌ی سیاسی گفتند که باید به انتخاب مردم ایران احترام بگذاریم. حرمت در این انتخابات حفظ شد و تردیدی هم ایجاد نشد. خبرنگاران خارجی در این انتخابات آزادانه توانستند پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و اخبار را به تمام جهان مخابره کنند.


وزیر ارشاد با تأکید بر این‌که باید از همکاری خوب رسانه‌ها در خلق این حماسه‌ی بزرگ قدردانی کرد، افزود: رسانه‌ها کار بزرگی با تشویق کردن مردم انجام دادند. در شرایطی که رسانه‌های بیگانه می‌خواستند مردم را دلسرد کنند، رسانه‌های داخلی کمک کردند تا انتخابات در یک فضای معقول و سالم برگزار شود و خوشبختانه در منظر جهانیان کاری انجام شد که صلابت نظام را به آن‌ها نشان داد.