برگزیدگان هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات

به گزارش افکارنیوز،برگزیدگان هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سرای روزنامه‌نگاران برگزار شد‌، معرفی و تجلیل شدند.

اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات به شرح ذیل است:

بخش مطبوعات

در حوزه گفتگو: سینا علیمحمدی از جام جم(نقد، خودی و غیرخودی نمی‌شناسد)، محمدرضایی از همشهری(کنترل بازار با سلب مسئولیت ممکن نیست)، زهرا اسدی و پیام یونسی‌پور از قدس(دارم عاقبت به خیر می‌شوم) حائز رتبه اول تا سوم شده‌اند.

در بخش نقد محمدعلی محمد از جمهوری اسلامی(تخلیه زبان فارسی از واژگان ظرفیت‌ساز)، مهرزاد دانش از همشهری(دهلیز؛ رعایت موقر ژانر) نسترن مکارمی از فرهیختگان(تنهایی من عمیق‌ترین جای جهان است) رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش گزارش خبری نیز شهریار خلیل‌فرد از هفت صبح(گرانترین آپارتمان تاریخ تهران فروخته شد) رتبه اول را به دست آورد. این بخش رتبه‌ دوم و سوم نداشت.

در بخش گزارش هیئت داوران گزارشی را شایسته رتبه اول ندانسته و سمانه شهباز از ایران(بیراهه آشنایی‌های پرفریب) و نادره واعلی‌زاده از بهار(تالاب علیه تالاب) رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بخش سرمقاله نیز محمدصادق جنان‌صفت از دنیای اقتصاد(امروز و فردای قدرت خصوصی)، فضل‌الله یاری از ابتکار(استقلال و پرسپولیس درون ما) و علیرضا خانی از اطلاعات(علم بهتر است یا سیاست؟) رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش مقاله عبدالامیر اردستانی از کیهان(اهمیت نام‌گذاری کودک در اسلام)، زینب صارم از ایران(معیار و ضوابط علم تفسیر قرآن)، غلامرضا کشاورز حداد از دنیای اقتصاد(چرا زوج‌های ایرانی از تک فرزندی استقبال می‌کنند؟) برگزیده رتبه اول تا سوم شده‌اند.

اما در بخش تیتر روزنامه جام جم(هوا را پاک از دست داده‌ایم) و آرمان روابط عمومی(نسخه خانم دکتر پیچیده شد) رتبه اول و دوم را به دست آوردند.

در بخش صفحه‌آرایی روزنامه خبر ورزشی در تاریخ ۱۹ بهمن ۹۱ و روزنامه ابتکار در تاریخ ۲ اسفند ۹۱ و روزنامه وطن امروز در ۱۲ اسفند ۹۱ رتبه‌ کسب کردند.

در بخش طنز ناصر فیض از تهران امروز(چی میشه؟) و مصطفی محدثی خراسانی از اطلاعات(داستان شعر ما) برگزیده شدند.

خبرگزاری‌ها

در بخش گزارش خبری احسان رنجبران از ایلنا(پای ارشاد در کفش کتابفروشان)، معصومه شهباز از خبرگزاری میراثفرهنگی(ثبت شکار کفش، تیر خلاص به طبیعت بختیاری)، و افشین شاعری از فارس(کسی به فکر گل شقایق نیست) حائز رتبه شناخته شده‌اند.

در بخش خبر جواد ‌هاشمی از ایسنا(دستورالعمل موق برای بازار خودرو)، محمدجواد منعمی از ایکنا(صد در صدی شدن تصحیح قرآن به صورت مکانیزه در آینده نزدیک) و محبوبه فکوری از مهر(جلسه ویژه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی / نان و بنزین گران می‌شود) رتبه‌ اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش عکس نیز میلاد معصومی از ایرنا - محسن نوروز فرد از مهر و محسن رضایی از فارس رتبه اول تا سوم را کسب کردند.