به گزارش افکارنیوز، جواد نکونام پس از صعود ایران به جام جهانی گفت: جا دارد این پیروزی را به مربیان و مردم کشورمان تبریک بگویم. امیدوارم این موفقیت شروع تازه‌ای باشد تا حرکت رو به جلو را پیش بگیریم، تا این شادی‌ها با موفقیت‌های بعدی برای مردم کشورمان ادامه داشته باشد.

نکونام با اشاره به کسب پیروزی مقابل کره جنوبی گفت: من دیروز در کنفرانس گفتم که باید ۳ امتیاز را از کره جنوبی بگیریم و ممکن است ازبکستان بتواند با اختلاف ۴ گل قطر را شکست دهد و شما دیدید در فاصله ۲ دقیقه ازبک‌ها توانستند فاصله موردنظرشان را با قطر بدست بیاورند اما ما توانستیم روی یک برنامه ویژه نتیجه لازم را بدست بیاوریم.

وی افزود: طبق برنامه‌های کی‌روش ما باید دفاع مطلق می‌کردیم تا در ضد حمله بتوانیم به گل برسیم و خوشبختانه در پی اشتباه مدافعان کره‌ای توانستیم به هدفمان دست یابیم.

نکونام خاطرنشان کرد: طی مدت بازی‌های مقدماتی جام جهانی فشار زیادی روی بازیکنان بود و مردم هم سختی‌های بسیاری کشیدند. خدا را شکر این سختی‌ها به شادی تبدیل شد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد ما وقتی عمق بازی را به روی کره‌ای‌ها بستیم آنها رو به بازی مستقیم آوردند و در صدد بودند با بازی مستقیم توسط بازیکنان قدبلند خود از جمله شماره ۱۸ و ۲۰ به ما ضربه بزنند و حتی نزدیک بود به گل هم برسند. یکی دو موقعیت داشتند اما با برنامه‌ریزی خوب توانستیم آنها را مهار کنیم. بخاطر اینکه در تمرینات روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کرده بودیم.

کاپیتان تیم ملی در خصوص حرکت کی‌روش برابر چوی که بعد از پایان مسابقه انجام داد، گفت: طی روزهای گذشته جوّ سنگینی در کره جنوبی علیه ما بود. هر روز خبرنگاران کره‌ای به تمرینات ما می‌آمدند و سوالاتی مربوط به سرمربی و بازیکنان کره‌ای داشتند. حتی دیروز وقتی به رختکن رفتیم تا در آنجا آماده تمرین شویم، دیدیم که عکس مربی کره‌ای‌ها را در رختکن نصب کردند. حتی دور تا دور زمین عکس‌های سرمربی کره را نصب کرده بودند تا به نوعی ما را تحت فشار قرار دهند اما در پایان مسابقه کی‌روش به سمت سرمربی کره رفت و خوشحالی اش را نشان داد. این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. حتی دو سه بازیکن ما عصبانی بودند و به سمت نیمکت کره‌ای‌ها رفته و شادی مشابه کی‌روش را انجام دادند.

وی افزود: کی‌روش خیلی برای تیم ملی زحمت کشید و به پای تیم ایستاد و خدا را شکر به نتیجه هم رسید. من از این بابت بسیار خوشحال هستم. بعد از آنکه ما برای اولین بار در بیروت به لبنان باختیم و یا حتی بعد از شکست مقابل ازبکستان کمتر کسی فکر می‌کرد تیم ملی ایران به جام جهانی برود اما اینجا بود که کی‌روش با تمام قوا روی تیم کار کرد و بازیکنان هم با همدلی خود جواب اعتماد کی‌روش را دادند. حتی بازیکنان نیمکت‌نشین هم کاملا با بازیکنان داخل زمین یکدل بودند.

نکونام خاطرنشان کرد: ما یک هفته از سوی خبرنگاران کره‌ای تحت فشار بودیم اما به کسب پیروزی امیدوار بودم و خوشحالم توانستیم شادی را به مردم بیاوریم و فردا در کنار آنها جشن خوبی را برگزار خواهیم کرد. تمام ایران دعا و قلبشان پشت سر ما بود بازیکنان هم با جان و دل برای تیم ملی بازی کردند و با وجود جوّ سنگینی که در کره بود نشان دادند مرد روزهای سخت هستند و با تلاش خود باعثشدند تیم ملی به جام جهانی صعود کند. دوست دارم از تمامی کسانی که در یک حمایت ملی که قبل از بازی با قطر شروع شد و تا بازی با کره ادامه داشت، شرکت داشتند تشکر کنم. حتی دست منتقدین را هم می‌فشارم. امیدوارم شروع تازه‌ای برای آینده درخشانی در فوتبال باشیم.

وی افزود: برای موفقیت تیم ملی نزدیک به ۲۵ بازیکن از شروع اردوها تلاش کردند اما بیشتر کسانی که گل‌سازی و یا گل‌ می‌زنند در چشم هستند اما باید بگویم تمامی کسانی که در زمین بازی کردند و آنهایی که روی نیمکت بودند از کادر تدارکات تا کادر پزشکی در این موفقیت سهیم هستند. مردم هم هیچگاه ما را تنها نگذاشتند و برای ما دعا می‌کردند. این موفقیت جمعی بود که به دست آمد. ما به خاطر نام ایران تلاش کردیم و خوشحالم تلاشمان به ثمر رسید.

نکونام در خصوص وضعیتش در تیم استقلال گفت: الان به فکر جشن صعود هستم اما باید بگویم من همیشه استقلالی بوده و هستم و بعد از پایان جشن، در خصوص استقلال صحبت خواهم کرد و در خدمت باشگاه استقلال هستم.