بدبوترین فناوری پوشیدنی تاکنون + عکس

به گزارش افکارنیوز، شرکت Heapsylon در واشنگتن جوراب‌هایی موسوم به «Sensoria» طراحی کرده که نام خود را از بخش مرکز احساس مغز گرفته که اطلاعات ورودی از مراکز حسی مختلف بدن را هماهنگ می‌کند.

این جوراب‌ها بخشی از یک طبقه رو به رشد از دستگاههای سبکی هستند که کاربران حتی ممکن است فراموش کنند که آنها را به همراه دارند.

هنگامی که بحثرایانه‌های پوششی در میان است، جوراب مزیت‌های منحصربه فرد خود را دارد. اول اینکه در کفش قرار می‌گیرد؛ بنابراین حتی ظاهر مضحک آنها مساله مهمی نخواهد بود. همچنین از شتاب‌سنج‌هایی برای ارائه یک حس کلی از شیوه حرکت کاربر برخوردار بوده اما اگر اطلاعات بیشتری مورد نیاز باشد، بهتر است حسگرهایی نیز به آن افزوده شود.

چشمگیرترین دستاورد فنی این دستگاه در پاسخ به بوی پا است. پس از یک سال تولید، شرکت Heapsylon اظهار کرده که تیم رایانه پوششی را می‌توان در لباسشویی و خشک‌کن انداخت.

موسسان این شرکت که دو تن از آنها از دپارتمان کینکت ایکس‌باکس کایکروسافت هستند، مدعی شده‌اند که پارچه جوراب Sensoria نرم بوده و خارش ایجاد نمی‌کند.

البته این جوراب‌ها خودکار نبوده و کاربران باید یک پابند مجهز به بلوتوثبپوشند که به علائم حسگرها گوش داده و داده‌ها را به رایانه‌های دارای نمایشگر ارسال می‌کند.

این جوراب یکپارچه دارای حسگرهای تعبیه شده است که شرکت آن‌را یک «پارچه الکترونیکی» خوانده است. این جوراب فشارها را از نقطات خاصی از پا مانند استخوان متاتارس اول در پشت انگشت شست پا و پاشنه حس می‌کند.

این اطلاعات به یک پابند کوچک ارسال شده که پس از پردازش آنها با بلوتوثبه یک گوشی هوشمند ارسال می‌کند. Heapsylon سپس این داده را بررسی کرده و نتایج جالبی را ارائه می‌کند. برای مثال اگر فرد ۱۸۰ سانتیمتر قد داشته و ۸۱ کیلوگرم باشد، این جوراب می‌تواند داده‌های فشار را گرفته و بفهمد که برای مثال گام وی کوتاه تر از میانگین افراد با قد و وزن مشابه است.

همچنین این دستگاه می‌توان آسیب‌های احتمالی را با درک فشار زیاد بر پاشنه یا زاویه بد قدم برداشتن کاهش دهد. درصد زیادی از افراد شیوه راه رفتن یا دویدن اشتباهی دارند که می‌تواند به مشکلات پزشکی مختلف از درد و تورم کف پا گرفته تا درد ساق پا منجر شود.

Sensoria می‌تواند به طور بلادرنگ فرد را از اجرای اشتباه دویدن آگاه کند.

این محصول در ابتدای امر بر روی دونده‌ها تمرکز داشته اما اطلاعات به دست آمده توسط این جوراب می‌تواند برای گلف‌بازان که اطلاعات در مورد چگونگی تغییر وزن در زمان زدن ضربه برایشان اهمیت داشته، اسکی‌بازانی که می‌خواهند گردش‌های خود را بررسی کنند و افراد مبتلا به دیابت که پای آنها اغلب دچار آسیبهای عصبی است که می‌تواند به قطع عضو منجر شود، مفید باشد.

این پارچه همچنین قابل تغییر به شکل پوشاک دیگر است.

شرکت Heapsylon امیدوار است در سال آینده بتواند محصول خود را با بازار عمومی ارائه کرده و اولین جفت جوراب و پابند را با قیمت ۱۵۰ دلار به اضافه ۶۰ دلار برای سه بسته محصول دیگر بفروشد.