چنین گفت زاکانی

اظهارات زاکانی در جمع دانشجویان معترض
افکار نیوز: نماینده مردم تهران گفت: مشکل اساسی مجلس شورای در امر آموزش این است که جاسبی شرایطی را ایجاد کرده که رئیس کمیسیون آموزش از جناح آنان انتخاب شود تا آن کمیسیون در این خصوص به نفع دانشگاه آزاد عمل کند.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع دانشجویان تجمع کننده در مقابل مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: حرکت باید در مسیر مبارزه با مفاسد و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیام به تشکل‌های دانشجویی در سال ۸۱ گسست حلقه‌ ثروت و قدرت باشد.

وی افزود: اگر مقابل غده سرطانی که ۳۰ سال بر اریکه‌های مختلف ریشه دوانده و شرایطی را در این کشور تحمیل کرده نایستیم با مشکل مواجه خواهیم شد و این امر محل اعتراض اصلی جمع حاضر است.

زاکانی خاطرنشان کرد: توجه به اصل این مفسده در دانشگاه آزاد در دستور کار مدیریت مفسده انگیز آن است و با مدرک دادن به برخی افراد، دادن کمک‌های مالی و ایجاد ستادهای انتخاباتی در حقیقت اموال دانشگاه آزاد به صورت نامطلوب مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید ریشه کن شود.

وی با با اشاره به شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تصویب اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد تصریح کرد: حرکت روز یکشنبه برخی از نمایندگان مجلس در خصوص تصویب اموال دانشگاه آزاد حرکتی بی اساس بود اما باید واقعیت امر را با جواب آن دریافت کرد.

وی افزود: اگر تعبیر از این تجمع این باشد که مجلس شورای اسلامی مقابل مقام معظم رهبری است امری بسیار نادرست است. حرکت شما دانشجویان مشخص است و ما هم معترض و مخالف این مصوبه بودیم ولی به عنوان نماینده مردم تهران اعلام می‌کنم اگر مجلس نظر رهبری را در خصوص دانشگاه آزاد بداند مطمئنا طبق آن عمل خواهد کرد.

زاکانی تصریح کرد: در این موضوع تخلف آشکار رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روشن و بدیهی است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشکل اساسی مجلس شورای در امر آموزش این است که جاسبی شرایطی را ایجاد کرده که رئیس کمیسیون آموزش از جناح آنان انتخاب شود تا آن کمیسیون در این خصوص به نفع دانشگاه آزاد عمل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که از ظرفیت قانونی مجلس سوء استفاده شده و از فرصت‌های مسئولان امر نیز سوء استفاده شده است تا این مصوبه در دستور کار مجلس قرار گیرد.
وی افزود: برخی نمایندگان با علم به اینکه نباید در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی دخیل است وارد شوند این مصوبه را تصویب کرده‌اند و این مصوبه بدون اطلاع اعضای کمیسیون آموزش مجلس به صحن علنی آورده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حرکت روز یکشنبه برخی نمایندگان مجلس نادرست بوده و شورای نگهبان که این مصوبه را رد خواهد کرد دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این طرح رای نخواهند داد.
انتهای پیام / ب.