به گزارش افکارنیوز، با اشاره به اینکه معاونت بازرسی سازمان حمایت با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نظارت خود را بر عرضه کالاهای اساسی از جمله لبنیات، شکر، گوشت و مرغ با جدیت بیشتر انجام خواهد داد، اظهار داشت: در مجموع این معاونت از آبان ماه سال گذشته تا کنون حدود ۲۶۴ هزار و ۸۶۶ مورد بازرسی را انجام داد و از این میان ۸۵۷ پرونده به تعزیرات ارسال کرده است.

وی ارزش ریالی پرونده های تخلف شرکتهای لبنی را ۳۸ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال دانست و افزود: حجم زیادی از پرونده‌های شناسایی شده به دلیل گران فروشی و برخی احتکار به تعزیرات حکومتی ارسال شده اند که این سازمان با هماهنگی ها صورت گرفته در اسرع وقت تصمیم گیری لازم را اتخاذ خواهد نمود.

فراهانی ضمن بیان اینکه سازمان حمایت بازرسی خود را در عرضه کالاهای اساسی تشدید کرده است، گفت: در سه ماه نخست امسال در حوزه مرغ ۱۹۷ هزار بازرسی از کشتارگاه ها صورت گرفته است که ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلفاتی مورد شناسایی قرار گرفته است.

معاونت بازرسی سازمان حمایت اضافه کرد: پرونده های مذکور به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور حکم صادر شده است.