به گزارش افکارنیوز، اگرچه بازار تلفن‌های همراه خاورمیانه در حالت کلی کاهش ۵ درصدی فروش این محصولات در فصل نخست سال جاری میلادی را نشان داده است، اما نکته قابل ملاحظه در این زمینه افزایش فروش گوشی‌های هوشمند به صورت همزمان گزارش شده است.

" آنت زیمرمن "(Annette Zimmermann) مدیر محققان مرکز Gartner Deutschland GmbH در این خصوص گفت: «در فصل نخست هر سال میلادی شاهد کاهش فروش محصولات الکترونیکی هستیم، زیرا در فصل پایانی سال قبل از آن این قبیل محصولات به صورت گسترده فروخته شده‌اند. اما عامل اصلی افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه طی فصل نخست سال جاری میلادی آیفون ۵ اپل بوده است که فروش این محصول در تمام کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا سیر صعودی را دنبال کرده است».

او در ادامه توضیح داد: «میزان فروش آیفون ۵ اپل در فصل نخست سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت به فصل پایانی سال گذشته دو برابر بیشتر شد».

این طور که آمارها نشان می‌دهد، در منطقه یادشده طی فصل نخست سال جاری میلادی در مجموع ۱۱.۴۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده است که این رقم نسبت به ۱۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمندی که در فصل چهارم سال قبل فروخته شده بود رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین لازم به ذکر است که میانگین فروش فصلی گوشیهای هوشمند در سال گذشته ۸.۴۵ میلیون دستگاه بوده است که بر این اساس میتوان گفت فروش گوشیهای هوشمند در فصل نخست امسال نسبت به رقم یاد شده ۳۰ درصد افزایش یافته است.